Ezzel a Swifttel ne viccelj
Suzuki Swift Sport és Hybrid, Frankfurti Autószalon, 2017
Igazából csak egy jó Lego, motor a tesótól, váltó korábbról, kaszni a Dexxion Salgó-rendszer középső polcáról – de úgy néz ki, a kamra eléggé tele volt ahhoz, hogy egy jó hotheccset össze lehessen rittyenteni abból, amit talált a szakácsnő. Talán még egy igen jót is.
Telibe!
Az új Vitarával tizenkilencre húzott lapott a Suzuki és el kell ismerni: bejött nekik. Az utóbbi év legkellemesebb meglepetése és a GTi óta a márka legjobb autója lett.
Halleluja és hozsanna, drága tanyasi flexszobrászok, külvárosi légszűrőmágusok, falusi dobherélők, nem kell többet kínlódnotok, hogy sportautószerűséget faragjatok a Swiftből. Mert ebből az újból is megjelent a gyári, kiszámoltan tartós, emisszióbarát, mégis gyors és kezes forró változat. Ilyet ti nem tudtok, mert az vagy hamar tönkremegy, vagy kíméletlenül ráz majd, vagy megbukik bármilyen vizsgán, amit meg nem locsoltok jó pár darab húszezressel. Ebbe csak beleülsz, kimész az első piros lámpáig, aztán BMW-vért iszol a következő sarkon. Ennyike.

A recept egyszerű volt. Vedd az új (már ötödik nemzetközi, negyedik magyar gyártástól számozott) generációs Swift-bódét, amely erős, merev és könnyű, tedd bele az előző Swift Sport keményített első MacPhersonjait (bár hogy Monroe van bennük, hát...), vedd kicsit ropogósabbra a villanyszervó paraméterezését, emeld át a turbós, 1,4-es, 140 lóerős és 230 Nm-t tudó motort a Vitara csúcsváltozatából, pakold mögé az előző Sport hatgangos váltóját, ami után egy kicsit könnyebb kapcsolást adó rudazatot húzz a váltóbotig. A sok meglevő alkatrész eredménye a legfrissebb Swift Sport, amit már csak némi optikai és beltéri tuninggal kell mérgessé tenned, hogy el is higgyék: megy.
Mennyi is a hozzáadott, új érték? A kemény keresztstabilizáló hatású, egyedi csatolt lengőkar – lényegében egyetlen vasdarab, lefestve, fülekkel. Talán ragyogja körül a dicsfény ezt a fajta autómorcosítást, de mások is így művelik ezt, és felesleges aggódni – a végeredmény igen meggyőző lesz.
A frankfurti standon sokat könyörögtem valami normális sajtóanyagért, de a vonalkódos sajtóbelépő bemutatása után is csak egy sárga, hatoldalas pamfletet kaptam, amiben ilyen lifestyle meg sporty meg direct szavak voltak szétszórva néhány agyonretusált stúdiófotó kíséretében, de annyit nem tudtam meg belőle, hány lóerős a kicsike.
Végül Ruska Viktória, a Suzuki magyar sajtósa segített ki a pácból és odaadta a saját, négy darab kétoldalasra nyomtatott belső használatú papírját – onnan tudok annyit, amennyit egyáltalán. Például végsebességről (úgy tippelek, 210-220 között lehet) és gyorsulásról szó sem esik benne, miként fogyasztásról és emisszióról sem. Naja, a Swift Sport harmatfriss termék.
Egyébként nincs okom feltételezni, hogy nem lesz jó. Még a testesebb, nehezebb Vitarát is úgy mozgatja ez a blokk, mintha vattacukorból lenne, ráadásul ez a mostani Swift Sport 80 egész kilóval könnyebb az előző szériánál. Menés lesz, nem kell aggódni.
Az úttartástól sem tartok, hiszen a Suzukik a bézbólsapka-Swift óta elismerten ügyes autók, s jól reagálnak a mindenféle további sportosításra. Kissé kagylósabb ülések, alul megnyomott bőrkormány, vadító vörös betétek, alufeltétes pedálok, piros feliratos műszerek, a középső mellett még a két óra között is LCD-kijelző érezteti a bent ülőkkel – érdemes lesz kapaszkodni. Kintről a méhsejtes, erősen háromdimenziós szerkezetű maszk, a rémesen dögös felnik, némi ültetés tesz egyedivé a kocsit. A legformásabb a kocsi hátulról, mert innen látható a konkurensekhez képest is igen ügyesen kivitelezett hátsóajtó-tető-C oszlop-csomagtérajtó széle-találkozás, illetve a két, kerek, durván tölcséresített kipufogó. Ez a kocsi látszik majd a forgalomban.
Tágasnak elég tágas, hiszen ez az új Swift. A sportülések érezhetően jobban fognak, de kicsit túl puhák és szélesek ahhoz, hogy őrületes helyhez passzírozódást el tudjak képzelni. Istenien magamra tudom állítani a rendszert, a kormány jól kihúzható, az ülés mozgatási tartományait is jól kitalálták, nagyok a tükrök, ez nem egy felhasználóellenség jármű. Persze, kemény a műanyagok 99 százaléka, nem is az a csúcsminőség, de ezt megszoktuk a Suzukiktól, láttukra arra illik gondolnunk – valahol itt spórolták meg azokat a jeneket, amikkel tartósabbá és elpusztíthatatlanabbá teszik ezeket az autókat. A váltó az egyetlen, amire most első beülés után nagyon kíváncsi lennék majd vezetéskor, ugyanis nekem kicsit puhának és pontatlannak tűnik, bár ez simán lehet csak a szalon-kóma eredménye.
Nagyon még azért senki se készítse rá a pénzt. Hátulról megtudtam, hogy nehezen jutunk majd mi ehhez a csúcsdíszhez, és bár Európa egyes országaiban már az év vége felé kapható lesz ez a változat, hozzánk leghamarabb jövő év elején érkezik meg.
Volt egy másik Swift-változat is kint a szalonon, a hibrid, azaz idegen szóval (és a nevén hívva): Hybrid. Háromhengeres, ezres, 111 lóerős benzinmotor start-stop automatikával és egy apró villanymotor, ami vinni nem tudja az autót, csak kicsit besegít a gyorsulásba – mifelénk ezt mild hibridnek nevezik, de ettől még jó dolog, mert az így kistafírozott autó pöttyet fürgébb és vagy fél literrel kevesebb löttyöt kér százon.
Nekem a Hybridből elsősorban a belseje tetszett – egyedi szőnyegek, világos, majdnem hófehér betétek, no meg a kedvencem, a Daimler-korszakos járművek Mercedes-csillagjával dekorált kárpitozás. Nyamm!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
