A Brabus sosem arról volt híres, hogy visszafogott lenne, de évről-évre képes arra, hogy bedobjanak valami teljesen felesleges, de fenyegetően erős dolgot. Mert bár itt is kezdenek feltünedezni a felesleges, kamu műanyag elemek, azért érezni, hogy itt iszonyatos mérnöki tudás van, és nem a színház az elsődleges cél, hanem a borzasztó erő. Itt van például a G osztály, amely sokadvirágzását éli, népszerűbb, mint valaha, kézenfekvő tehát, hogy a Brabus is foglalkozik vele.

Már a nevezéktannal sem hagynak kétséget, csak G65 900-nak hívják, nem kell a téma ismerőjének lenni, hogy mindenki tudja, 900 lóerő mozgatja a tetszőleges középület aerodinamikájával bíró gépet. Egyszer Dubajban ültem a már-már visszafogott, V8-as, 700 lóerős változatban, de azóta eltelt pár év, tartani kell a lépést a konkurenciával, ami jelen esetben mondjuk egy föld-levegő rakéta lehet, így kihozták a V12-es, 900 lóerős változatot. 6,5 literes, ezt a motort régóta használja a Brabus, talán csak az A osztályba nem rakták be. Valószínűleg most is arról van szó, hogy ezt a blokkot tekerték még tovább.
Dubaji rendőrökkel járőröztem
Ferrari? Lamborghini? Bugatti? Itt szinte minden egzotikum szolgál, de vajon hajtják is őket, vagy csak dísztárgyak?
És mindez azért meghökkentő, mert a G osztály még mindig az a szűk kocka, aminek lassan 50 éve megtervezték, és ezt az atomreaktort oda kellett bepréselni, ahova eredetileg négyhengeres benzineseket és öthengeres dízeleket szántak. Lehetett is gond a hőmenedzsmenttel: egyrészt egy fogpiszkálót nem lehet leejteni, sőt, a géptetőt meg is magasították, hogy minden elférjen alatta, másrészt rengeteg az arany hőtükör. Szép meló lehetett még a váltó is, amelynek 1500 newtonmétert kell elviselnie, bár tegyük hozzá, a motorok legalább egy évtizede képesek lennének ekkora nyomaték előállítására, eddig leszabályozták őket, hogy legalább a garanciaidőt kibírják a hajtásláncok. Ja, és minden légbeömlő kamu rajta.
A merev tengelyes dög 3,9 másodperc alatt éri el a százat, és mindössze 10 darab készül belőle. Az árazás is tartalmaz egy kifinomult üzenetet: 666 ezer euróba kerül majd, ami haverok közt is majdnem 205 millió forint. Bocsássák meg, egyszerű gyerek vagyok, egy porcikáját nem bírom megkívánni, nem így a pár méterrel odébb parkoló G 500 4x42 550-est. Mivel ebben a névben több a kétséges elem, mint a másodfokú egyenletek megoldó képletében, érdemes tisztázni: ez az a G Merci, ami alá betolták az Unimogból ismert portáltengelyeket és belerakták a négyliteres biturbó V8-ast, így most alkalmas arra, hogy a Mount Everest tetszőleges oldalát használjuk parkolónak.
Viszont ez itt a Brabus-stand, ahol a rohadt sok sem elég, ezért 550 lóerősre húzták a motort, és rengeteg terepes kiegészítőt dobtak fel. Gyárilag például minden keréknél két, külső gáztartályos lengéscsillapító van, itt most ezekből is állíthatót tettek be, felkerült egy durva csörlő, tetőrács, szúrófény, ami kell. És a legjobb, hogy pihe-puha szőnyegre állították az egészet, így amikor senki nem figyelt, aláfeküdtem. Gondoltam, hogy nem egy MX-5 mechanikája lesz alatta, de hasonló méretű és masszivitású vasakat utoljára a 424-es gőzmozdonyon láttam a vasúttörténeti parkban. A tengelyek, a támasztókarok, mind súlyos, tömör fém elemek, saccra egy kisbolygó elpusztítását is jól viselnék.
Ennek igen, ennek haloványan még látom értelmét, mert bár nem hiszem, hogy van még olyan hely a földön, ahová ez az autó kéne, de sokszor fantáziálok arról, hogy felpakolom az asszonyt és toronyirányt nekivágok Fokvárosnak, esetleg Mongóliának. Ha van olyan autó, ami ránézésre képes erre, akkor ez az, de persze itt is vannak nehezen értelmezhető dolgok. Például a beltér bőrcuccait lila cérnával varrták, és némítható a kipufogó. Utóbbi egy szelep, ami a dob után, de még a végek előtt oldalanként egy-egy kivezetést elzár. Hurrá.
Persze itt vannak az aktuális Merci modellek tupírozott változatai, 700 lóerőnél egyedül az a porszívó gyengébb, amivel a standot takarítják, a szomszédban viszont akad Smart is. Például akármennyire is életidegennek tűnik, létezik prototípusként egy elektromos Smart, amely 200 lóerős, és a nyomatéka több mint 350 newtonméter. Még egyszer mondom, egy Smart. Jó, a súlya alulról veri az egy tonnát, de nem vagyok benne biztos, hogy hogy nem esik hanyatt egy nagyobb gyorsításnál. A szomszédban ott a Startech, ami a Brabus nem Mercikre szakosodott divíziója, az arany dekorral tupírozott Range Rover és a rommá karbonozott, tetőfényes, Union Jack-mintájú féknyerges Bentley Bentayga már felér egy lobotómiával, pedig jártam én már a Mansory standon is.
Viszont a lélek megnyugvást lel, amikor odaér a Brabus Classic részlegre, ahol elképesztő színvonalon restaurálnak veterán Merciket. Csodaszép a Pagoda, dermesztő komolyságot sugall a 600-as Grosser, de már csak azért is megéri idejönni, hogy az ember láthasson kaszni nélkül 300 SL (a sirályszárnyas) csővázat, motorral, futóművel. Szívből remélem, hogy Csikós nem hagyta ki. Most pedig átmegyek megnyugodni a Ferrari standra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
