Leleplezték az új terep-Lamborghinit
Hosszú évek fejlesztése után bemutatták a Lamborghinit, amivel megdupláznák a cég eladásait. Az Urus kétségkívül a legsportosabb szabadidő-autók közé tartozik, és ez látszik is rajta: a lejtős tetővonal és a márkára jellemző, határozott élekkel szabdalt felületek a kategória leglátványosabb autói közé sorolják.

A forma egyébként karakterét tekintve nem sokat változott a 2012-es Urus tanulmányhoz képest, viszont a részletmegoldásokon sokat változtattak. Nagyobb és tagoltabb nyílások kerültek például az orr-részre, látványosabb küszöbtoldatok kerültek a szériamodellre, hátul pedig teljesen átalakult a lökhárító környéke – kicsit hiányoznak is a tanulmány szögletes kipufogóvégei. Ezzel együtt nem veszett el sok a forma drámaiságából: az Urus legalább olyan feltűnő jelenség a mai SUV-k között, amilyen egy Aventador a sportkocsik között: egyszerűen nem lehet nem észrevenni.
Ahogy sejthető volt, az autó műszaki tartalmának nincs sok köze a Lamborghinihez, annál több a szabvány Audi és Porsche alkatrész-készlethez. Itt is az MLB Evo padlólemezt használták, akár a Porsche Cayenne legújabb generációjában. A négyliteres V8-as motor is régi ismerős – nem mellesleg Kína-kompatibilis – bár itt kiugróan erős: a csúcsteljesítménye 650 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 850 Nm. Az erőre persze szükség is volt ahhoz, hogy sportkocsikra jellemző dinamikával ruházzák fel az 5,112 méter hosszú, 2,016 méter széles és 1,638 méter magas karosszériát, amely szűk 2,2 tonnát nyom üresen.
A nyolchengeres turbómotornak egy ekkora test sem jelent gondot, 3,6 másodperc alatt gyorsulhat az autó százra, 12,8 másodperc alatt kétszázra, a végsebessége pedig 305 km/h. Aki arra számított, hogy lesz kéziváltós, vagy legalább dupla kuplungos váltó, csalódni fog: a Lamborghini terepjárót kizárólag nyolcfokozatú automatával szállítják. Egyelőre egyetlen hajtás-változatot mutattak be, bár állítólag később érkezik egy konnektoros hibrid változat is.
Az Urus legnagyobb ütőkártyája persze a térkínálata: az LM002 óta ez az első Lamborghini, amelyben öten is elférnek, és még jó nagy csomagtartó is van: alaphelyzetben 616 literes, ledöntött hátsó üléssorral pedig akár 1596 liternyi csomag is befér. Terepjárónak viszont aligha lesz igazán jó a típus: a legkisebb felni, ami az óriási féktárcsák miatt felmegy, 21 hüvelykes (a legnagyobb 24-es) és ezekre csak alacsony profilú gumiabroncsok mennek fel. A gyáriak is inkább az autó stabilitásáról és dinamikájáról tettek említést: inkább afféle belsősáv-dominátornak szánják, nem terepjárónak.
Az autó természetesen a létező összes luxusfelszerelést megkapja, ami ma csak ismert, és az ára is ehhez méltó. Európában 171 429 euró lesz az alapára, ami átszámítva 53,7 millió forint a jelenlegi árfolyamon számolva. Az első példányok szállítását 2018 tavaszára ígérik.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
