Új benzines turbómotort mutat be a Renault
Háromféle teljesítményszintű változat készül rögtön a kezdetektől. Az új 1,33 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotort a Scenicben alkalmazzák először. Később valószínűleg teljesen leváltja az eddigi benzines turbós Renault motorok egy részét, sőt, valószínűleg a Mercedes kisebb modelljeiben is alkalmazzák majd.
Az alapváltozat a TCe 115 jelzést kapta, a csúcsteljesítménye 116 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 220 Nm. A Scenicet 11,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és maximum 182 km/h-val hajthatja. A gyári fogyasztási adat az NEDC szabvány szerint 5,4 liter a rövidebb, és 5,6 liter a hosszabb Scenicben.
A következő fokozatot a TCe 140 kivitel jelenti – ezzel váltják a régi 1,4 literes TCe 130-as motort, amelynél a kisebb, de újabb négyhengeres látványosan erősebb. 130 lóerő és 190 Nm helyett az új motor 140 lóerő és 240 Nm leadására képes, és egyaránt elérhető lesz EDC automata és kézi váltóval. Ez a kivitel decire ugyanannyit fogyaszt, mint a 116 lovas kivitel, viszont a Scenicet érezhetően jobban mozgatja: 10,1 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó, a végsebesség pedig 195 km/h-ra nő.
A csúcsváltozat a TCe 160, amelyhez hasonló teljesítményű benzinmotor a Scenic családban eddig nem volt elérhető, de állítólag ezzel a motorral váltják ki a Talisman 1,6 literes, 150 lóerős turbómotorját is. Ez a változat 163 lóerős, 270 Nm csúcsnyomatékkal, és már csak a hétfokozatú, dupla kuplungos EDC váltóval lesz elérhető. A Scenicet 9,1 másodperc alatt gyorsíthatja százra, a fogyasztása pedig 5,4 liter a kisebbik, és 5,5 liter a nagyobbik Scénic karosszériában.
A későbbiekben valószínűleg ez lesz a Renault szabvány közepes teljesítményű motorja – ez válthat mindent a 900-as háromhengeres és az új 1,8 literes turbós négyhengeres, azaz 90 és 225 lóerő között. Emellett alkalmazza majd a Mercedes is, talán már a hamarosan érkező felújított A osztályban is felbukkanhat.