Új benzines turbómotort mutat be a Renault
Háromféle teljesítményszintű változat készül rögtön a kezdetektől. Az új 1,33 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotort a Scenicben alkalmazzák először. Később valószínűleg teljesen leváltja az eddigi benzines turbós Renault motorok egy részét, sőt, valószínűleg a Mercedes kisebb modelljeiben is alkalmazzák majd.

Az alapváltozat a TCe 115 jelzést kapta, a csúcsteljesítménye 116 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 220 Nm. A Scenicet 11,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és maximum 182 km/h-val hajthatja. A gyári fogyasztási adat az NEDC szabvány szerint 5,4 liter a rövidebb, és 5,6 liter a hosszabb Scenicben.
A következő fokozatot a TCe 140 kivitel jelenti – ezzel váltják a régi 1,4 literes TCe 130-as motort, amelynél a kisebb, de újabb négyhengeres látványosan erősebb. 130 lóerő és 190 Nm helyett az új motor 140 lóerő és 240 Nm leadására képes, és egyaránt elérhető lesz EDC automata és kézi váltóval. Ez a kivitel decire ugyanannyit fogyaszt, mint a 116 lovas kivitel, viszont a Scenicet érezhetően jobban mozgatja: 10,1 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó, a végsebesség pedig 195 km/h-ra nő.
A csúcsváltozat a TCe 160, amelyhez hasonló teljesítményű benzinmotor a Scenic családban eddig nem volt elérhető, de állítólag ezzel a motorral váltják ki a Talisman 1,6 literes, 150 lóerős turbómotorját is. Ez a változat 163 lóerős, 270 Nm csúcsnyomatékkal, és már csak a hétfokozatú, dupla kuplungos EDC váltóval lesz elérhető. A Scenicet 9,1 másodperc alatt gyorsíthatja százra, a fogyasztása pedig 5,4 liter a kisebbik, és 5,5 liter a nagyobbik Scénic karosszériában.
A későbbiekben valószínűleg ez lesz a Renault szabvány közepes teljesítményű motorja – ez válthat mindent a 900-as háromhengeres és az új 1,8 literes turbós négyhengeres, azaz 90 és 225 lóerő között. Emellett alkalmazza majd a Mercedes is, talán már a hamarosan érkező felújított A osztályban is felbukkanhat.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
