A BMW megint cápát gyárt
Genfi Autószalon 2018 – BMW M8 Gran Coupé Concept
Tavaly ugye megkaptuk a 8-ast, és ha már kész volt a technika, nehogy már ne legyen belőle egy négyajtós kupé is, hiszen csak pár centit kell beletoldani a lemezbe. Nyilván ennél jóval bonyolultabb a dolog, de valószínűleg az is indokolta az erőlködést, hogy alig 20 méterrel arrébb a Merci éppen bemutatta az AMG GT Coupét, ami hogy hogy nem az AMG GT sportkocsi műszaki alapjait viszi tovább.
Négyajtós, kupé, ráadásul baromi gyors, a legegyszerűbben úgy lehet ezeket a dögöket elhelyezni a térképen, ha a Porsche Panamerát vesszük viszonyítási pontnak, hiszen ugyanabból a tortából akarnak egy szeletet. Tekintsünk el attól, hogy egy ilyen kupé mindenképpen egy kicsit szűkösebb lesz, mint egy hasonló méretű szedán, de a lényeg úgyis az, hogy a tulajdonos lába kicsit megremegjem, amikor reggel az autója felé sétál. És ezt nagyon tudja a M8 Gran Coupé.
Hangyányit magasabb, mint a kétajtós 8-as, viszont BMW ennyire nyúlánk és ennyire slank rég volt. A maszkot előredöntötték, mint egy E28-ason, a hátsó ablakban ott a hokiütő, az első kerekek mögött meg ott a boszorkányosan hajlítgatott-metszett kopoltyú, a hátulján kacsafarok. Ragadozó, na. 5 méternyi alapterületről süt a fölényesség, és kevés olyan rommá koptatott szófordulat van, mint az, hogy állóhelyzetben is olyan, mintha menne, de az M8 Gran Coupé olyan. Nagyon.
Hogy ebből mennyi kerül gyártásba, azt egyelőre nem tudni, de egy olyan tanulmányautós túltolás sincs rajta, amit szokás lemetszeni a szériagyártás előtt, meg amúgy is, ebből itt most csak elvenni lehet, hozzátenni nem. A hajtáslánc is kétséges egyelőre, az éppen bemutatott M5-ös hajtáslánca tűnik logikusnak, elvégre az egy 600 lóerős biturbo V8-as, amivel már bőven pariban van a Panamerával és az AMG-vel. Ráadásul erre ráakaszthatják azt az összkerekes hajtásláncot is, amely képes leoldani az első hajtást, ha a sofőr kicsit otthagyná a gumit.
Amúgy én is, mint mindenki a V12-esért kiált, szinte villog körülötte a neonreklám, hogy azt kell beletenni, de ahogy a újabban hallani, már a 7-esben sem biztos a túlélése. Pedig sajnos a hedonizmus már csak ilyen biznisz, nincs az a turbós V8 ami elég lenne, ha van V12 is.
Rengeteg friss tartalom a genfi szalonról:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.