A hírügynökség számításai szerint a Tesla működtetése jelenleg kb. 6500 dollárba – bő 1,7 millió forintba – kerül percenként, 390 ezer dollárba óránként, 9,36 millió dollárba naponta, ami éves szinten nagyjából 3,5 milliárd dollár veszteséget jelentene.
Mindebből azt a következtetést vonják le, hogy már az idei év végére elfogyhat a cég minden tartaléka. A Moody's elemzőjét idézve arra is emlékeztet az írás, hogy a működésből fakadó veszteségeken túl a meglevő hitelek törlesztésére még az idén fel kell hajtani 2 milliárd dollárt, és van még 1,2 milliárd, amelynek a törlesztését 2019-re vállalta a cég.
A tőzsde rutinos spekulánsai számítanak is valamiféle nagy bukásra, csak azért nem játszották meg még a cég összeomlását, mert azt senki nem tudja, hogy meddig húzza még Musk legnagyobb a vállalkozása. Az alapító eddig ugyanis zseniálisan lavírozott a lehetséges bukások között: mindig felhajtotta a szükséges tőkét, ha kellett, új részvények vagy kötvények kibocsátásával, ha kellett, így újabb hitel felvételével.
Ez a fajta találékonyság egyesek szerint annak köszönhető, hogy Elon Musk a vagyona nagy részét tartja a Teslában: még mindig ő a legnagyobb részvényes, így ha a cég bukik, valószínűleg ő maga is fizetésképtelenné válik.
A Model 3 gyártási problémái miatt nem tudni, hogy a cég anyagi helyzete milyen ütemben javulhat a későbbiekben – a gyártás felfutásával párhuzamosan lassan a veszteségnek is csökkennie kell – de az azért sejthető, hogy az idén még lehetnek anyagi problémák. Ha másból nem is, abból a levélből biztos, amelyet április közepén küldött szét Elon Musk a cégen belül, és amelyben bejelenti, hogy mindenre kiterjedő, alapos költségcsökkentés jön a cégen belül.