„Azt hisszük, hogy most a hibrid autók korszaka jön, mielőtt teljesen átállna a világ az elektromos járművekre” - mondja a Toyota hajtáslánc-fejlesztésért felelős vezetője.
Shizuo Abe a hagyományos hibrid hajtásról beszél, nem a konnektoros megoldásról: azt mondja, a Toyota becslései szerint 2030-ban ilyen autóból mintegy 4 milliót tudnak majd eladni éves szinten, miközben villanyautóból legfeljebb néhány százezret.
Azt is elmondta, hogy miért gondolják így a Toyota fejlesztési részlegén. A villanyautók legnagyobb problémájának jelenleg a Li-ion akkumulátorokat tartják, amelyek drágák, nagyok és nehezek, de ami a legrosszabb, viszonylag gyorsan elveszítik energiatároló képességüket.
A Toyotánál jelenleg úgy látják, hogy a szilárd elektrolitos akkumulátorok jelentik majd a megoldást a problémára. Ezekről egyelőre keveset tudunk, de állítólag nagyobb energiasűrűséget kínálnak majd, olcsóbban és tartósabban, mint a jelenlegi Li-ion akkuk. Ugyanakkor a gyártás beindítása nem lesz egyszerű folyamat, legalábbis Abe szerint, aki azt mondja, 2030 előtt nem számíthatunk ilyen akkumulátorral felszerelt, szériagyártású autóra.
A japán szakember egy kicsit persze haza beszél: a Toyota egyértelműen abban érdekelt, hogy a hibrid hajtások lépjenek a dízelmotor helyére, ahol ez csak lehetséges, hiszen ezen a területen évtizedes előnnyel rendelkezik a vetélytársakhoz képest, míg villanyautó-fejlesztésben hasonló nagyságrendű hátránnyal. Ám az is igaz, hogy az elektromos autók ára egyelőre a többszöröse is lehet a megfelelő hagyományos járműének a drága akkumulátorok miatt, miközben a hibridek felára messze nem ilyen ijesztő mértékű.