Szép csendben eltűnik az Európai Nissan kínálatból a Pulsar, amelyet Spanyolországban gyártottak, de soha nem vettek annyit, hogy megtérüljön akár az előállítás költsége.
A Pulsar sztorija érdekes: miután a Nissan európai kínálatból – rossz nyelvek szerint a Renault nyomására – eltűntek a nagyobb tömegmodellek, a Primera és az Almera a 2000-es évek derekán, és helyettük akkor még szokatlannak számító szabadidő-autók és egyterűek érkeztek, az európai kereskedőhálózat állítólag fellázadt. Követelték az Almera utódját, de mire a hamgjuk eljutott a cégvezetésig, és az igényt kielégítették, közel egy évtized telt el. Időközben a Qashqai nagyszerűen kitöltötte az Almera helyén tátongó űrt – máig ez a márka európai húzómodellje – így, most már egyértelműen látszik, a Pulsart hiába küldték gyártásba, szükség nem volt rá.
Pedig eleve úgy számoltak a Nissannál, hogy évi 65 ezer példány már nyereséget hozzon, de ezt megközelíteni sem sikerült. A legjobb év 2015 volt, akkor 43 ezer példány ment el, majd 32 ezer, tavaly pedig 25 ezer autó fogyott. Ráadásul a havi szintű adatok azt mutatják, hogy az idén talán már a 20 ezer autó sem lesz meg. Így nem csoda, hogy a gyártás leállítása mellett döntöttek. Ez valószínűleg nem a Pulsar hibája, vagy ha igen, csak annyiban, hogy viszonylag szűkös motorválasztékkal készült, és a reklámozását sem vitték túlzásba. Emellett a kis példányszám miatt viszonylag magas lett az ára is, és ezt, úgy néz ki, az átlagon felüli méretek nem tudták kompenzálni.
Az európai autópiac jellegének változása – a szabadidő-autók gyors térhódítása – azt jelenti, hogy bár a Nissan a Pulsar gyártásának beszüntetésével a kompakt autók kategóriájából eltűnik, évi 250 ezer Qashqai és bő 90 ezer Juke eladása révén egyre növekvő eladásokkal viszonylag fontos piaci szereplő marad Európában.