Ahhoz képest, hogy a Ford S-Max-Galaxy páros neve mostanság a megszüntetésre leginkább esélyes modellként bukkant fel, a Ford egyelőre kitart az egyterűek mellett, sőt, fel is újítja azokat az idén. Az átalakítás központi eleme ráadásul az újabb dízelmotorok bevezetése, amelyek az eddigieknél nagyobb teljesítményűek és tisztábbak lesznek.
A kétliteres EcoBlue motorcsalád legolcsóbb változata 150 lóerős marad, a két erősebb teljesítménye viszont 190 és 240 lóerőre nő. A motorokhoz ráadásul új, nyolcfokozatú automata váltó is jár, amely – és itt idéznénk a sajtóközleményt a drámai hatás kedvéért – „a stílusos és ergonomikus Sebességváltó Forgókapcsolóval kezelhető”. Mindezen felül aktualizálták a vezetést segítő rendszereket: van már holttérfigyelő és adaptív sebességtartó automatika is.
A frissítéssel egyelőre piacon tartható a két modell még néhány évig, bár az eladásokon itt is látszik, hogy az egyterűek Nyugat-Európában folyamatosan veszítenek népszerűségükből: tavaly a két modellből együttesen fogyott mintegy ötvenezer példány, pedig ugyanez a szám egy évtizede még százezer körül volt.