Legenda is lehetne a Peugeot tanulmánya
A Peugeot-nál időről időre születnek érdekes, de soha meg nem valósuló tanulmányautók. Ilyen volt annak idején a 907-es V12-es kupé-álom a 206-os stílusában, vagy épp a keresztben középmotoros luxuslimó, a 908 RC. Az e-Legend annyiban különbözik ezektől, hogy a 12 henger már nem menő, így ebbe erős elektromos hajtást építenek. Viszont a formaterve ennek is zseniális, és abban talán bízhatunk, hogy a Peugeot-nál megtalálják a módját, hogy ez a stílus utcai autón is felbukkanjon.
Az e-Legend nem is csinál titkot belőle, hogy az 504 Coupé ihlette, minden idők egyik legszebb Peugeot típusa. Onnan jön a jellegzetes orrkialakítás, a nagyon meredek A oszlop, és a karosszéria legfontosabb kontúrjai, miközben a részletek mind korszerűek, sőt, az 504 Coupé karakterétől helyenként egész idegenek. A sárvédőívek körüli domborítások például sokkal inkább az 1980-as évek közepének rali-205-ösét idézik, végtelen sportosságot sugallva.
Nem is lassú az e-Legend. Összesen 456 lóerőnyi villanymotort építettek bele, az energia pedig egy óriási, 100 kWh-s akkumulátorcsomagból érkezik. A gyáriak szerint ez 600 km-es hatótávot jelent. Az akkucsomag gyorstölthető is: 25 percbe telik, hogy 500 km-re elegendő energiát visszatöltsenek bele. A gyorsulás százra 4 másodpercen belül lehetséges, és a tanulmány végsebessége 220 km/h. Ez utóbbit elektronikusan állították be, a teljesítmény ennél nyilván sokkal többet tenne lehetővé.