A Maserati név sokáig hasonlóan jól csengett, mint a Ferrari, de az elmúlt évtized nem tett jót neki. És ezt most a Fiat vezetése is elismerte.

Mike Manley, aki csak hónapokkal ezelőtt vette át a Fiat-Chrysler irányítását Sergio Marchionne halála következtében, természetesen nem önszántából gyakorolt önkritikát: egyszerűen nem tehetett mást, miután a márka a közelében sincs a korábban beígért számoknak. Erre pedig azt a magyarázatot adta, hogy az egész koncepció, amivel eddig próbálkoztak, hibás.
„Azzal, hogy az Alfa Romeót és a Maseratit egy részlegbe szerveztük, két dolgot tettünk egyszerre. Egyrészt így csökkent a Maseratira irányuló figyelem a cégcsoporton belül. Másrészt egy ideig úgy kezeltük, mintha tömegmárka lenne, pedig sosem volt az.” - mondta Manley. Nagy kérdés, hogy ez elég lesz-e magyarázatnak a tulajdonosok felé, akik nyilván nem elégedettek, azt látván, hogy a 2018-ra beígért évi 75 ezres eladási szintnek egyelőre a közelében sincs a márka, sőt, tavalyhoz képest az idén 26%-kal kevesebb autót adtak el, azaz valószínűleg a tavaly elért 50 ezres szintet sem sikerül tartani. A további növekedéshez ráadásul egyértelműen új modellekre, azaz további beruházásra lenne szükség.
A Maseratival az elemzések szerint a lassú modellfejlesztés a legnagyobb probléma: a Levante ugyan alig több, mint két éves, de a bemutatása óta készült új BMW X5, Mercedes GLE és Porsche Cayenne, így már most a régebbi modellek közé számít. Ezen felül a konkurensekhez képest kevés a változatok száma is. Hasonló a baj a Ghiblivel és a Quattroportéval is: egyszerűen nem tudják tartani a lépést a német konkurenciával, sem a változatok számát, sem a frissítés ütemét tekintve.
Egyelőre nem látszik, hogy az új Fiat vezetés a múlt hibáinak beismerése után elő tudna állni egy jó tervvel, ami vagy a nyereség, vagy az eladások, vagy mindkettő növelésére alkalmas lehet. Ám a Porsche példája kiválóan jelzi, hogy a nyereség növelése egy patinás prémiummárka esetében sem lehetetlen, ha a választékkal ráéreznek a vásárlók igényeire.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Szerelem
A helyes válasz középen vanRestaurálták: Toyota MR2 Turbo (1991)
Két ülés, középmotor, kivehető üvegtető, bukólámpa, alacsony súlypont – mi kell még a boldogsághoz?! Kanyargós út.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
