Természetesen ismét a Twitteren kommunikálva írt Elon Musk a legújabb lehetőségről, amellyel saját szervizautó-problémáit oldhatja meg a Tesla.
Annak kapcsán merült fel az elektromos furgon ötlete, hogy a Tesla a szervizszolgáltatáshoz olcsó benzines haszonjárműveket használ, miközben a márka szinte vallásként hirdeti, hogy az elektromobilitás a jövő – nagyrészt ennek is köszönheti eddigi sikereit. Musk egyértelművé tette, hogy látja a problémát, de egy saját furgon megtervezése és bemutatása túl távoli cél.
„A fontossági sorrend ez: Model Y, napelemes tetőcserép, pickup, Semi, Roadster.” - írta. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy rendelhetnek üres Sprinter karosszériákat a Daimlertől, hogy a saját hajtásláncukkal nagyobb hatótávot hozzanak ki belőle.
Bár a Mercedes gyárt elektromos furgont – az eVito már most is elérhető, az eSprinter gyártását pedig jövőre kezdik – a németek hajtásrendszere az európai igényekhez igazodva viszonylag kis hatótávolságú. Az eSprinter a nagyobb, 55 kWh-s akkumulátorcsomaggal 150 km-es hatótávot ígér. Ezt csaknem megduplázhatnák a Tesla legnagyobb, 100 kWh-s akkumulátorával, ami akár Észak-Amerikában is, ahol pedig nagyobb távolságokkal érdemes számolni, elegendő lehet a Tesla tulajdonosok ellátására.
A Mercedes és a Tesla között korábban komoly kapcsolat volt: a német luxusmárka 2009 és 2014 között a Tesla egyik legnagyobb részvényese volt, és egyben egyik legfontosabb megrendelője is. Itt építették ugyanis át az amerikai piacra szánt elektromos Smartokat, valamint A és B osztályú modelleket. Elektromos B osztált egészen 2017-ig készült a Teslánál. Így nem csoda, hogy Musk lehetséges furgon-forrásként épp a Mercedest jelölte meg.