Már napi ezer Model 3 fölött jár a Tesla
Nem ment terv szerint, nem volt könnyű, de elért végre a Tesla oda, ahova jó ideje tart: megvolt az első nap, amikor ezer fölötti számban születtek Model 3-asok a fremonti üzemben.
Lassan elfelejthetjük, hogy a Tesla egy túlértékelt kis gyártó. Hogy túlértékelt, az még lehet, de hogy kis szereplője lenne az autógyártásnak, az napról napra kevésbé igaz. Már a Model 3 bevezetése előtti időkben egyértelmű volt, hogy a kaliforniai villanyautómárka jövője a kis Tesla sikerén áll. A siker megvolt, százezerszám rendelték elő szinte látatlanban, csak a gyártás felfuttatása ment a tervezettnél lassabban, nehezebben.
Most viszont elértek végre egy olyan tempót, amivel már ki lehet szolgálni a megrendelői igényeket: ez lett az ezer 3-as/nap. Pontosabban megvolt az első ilyen napjuk, az átlagos termelés pedig tartja a négyezer autó/hetes tempót. (A Bloomberg saját Tesla-mérőjét itt találod.)
Ez a mostani határ azt jelenti, hogy jöhetnek a Model 3-asok Európába lassan. Korábban ez az ezer legyártott autó per nap volt becélozva, mint elvi határ, ami után felénk is elkezdik árulni. Eszerint ez már a jövő év elején beindulhat.
Frissítés: Ákos, a témában erősen képben lévő olvasó jelezte, hogy mi van pontosan az ezres érték mögött és hogy miért nem tartják minden nap afölött a termelést. Mint írta: Valószínűleg azért nem gyártanak most teljes sebességgel, mert kimerült a helyi kereslet a drágább modellek iránt. Ha valaki Kaliforniában rendel most egy Model 3-at, néhány napon belül megkapja. Decemberig az amerikai piacot szolgálják ki a drágább modellekkel, hogy azok érvényesíteni tudják a teljes állami támogatásokat. Majd januártól kezdik a külföldi értékesítést.
Ugyan vezetni még nem vezettük, de a Párizsi Autószalonon már alaposan körbeültük a Model 3-ast. Itt olvashatsz róla: