Mégis Európába jön a Volvo kínai testvérmárkája
Kínában egész jól beindult az üzlet, így Európában is megpróbálkoznak a Lynk & Co márka bevezetésével. Jövőre még csak öt nagyvárosban nyitnak kereskedéseket, de ezt valószínűleg csak az első lépésnek szánják.
A Lynk & Co márkát a Geely, a Volvo anyacége még 2016-ban kezdte bevezetni, és akkor 2019-es európai indulási dátumról beszéltek. Tavaly azonban gazdasági bizonytalanságokra hivatkozva elhalasztották az indulást, és mostanáig az sem volt biztos, hogy megkockáztatják-e egyáltalán az európai piaci bevezetést.
A legújabb ígéretek szerint 2020-ban nyílik meg az első öt kereskedés: Amszterdamban, Barcelonában, Berlinben, Londonban és Stockholmban terveznek egy-egy szalont nyitni, de később, ha látják az érdeklődést, nyilván tovább terjeszkednek majd. Kínában jelenleg már 221 kereskedés kínálja a Geely egyik üzemében készülő Lynk & Co típusokat, amelyekből tavaly több mint 120 ezer példány fogyott.
A Volvo egyébként 30%-os tulajdonos a Geelyben, állítólag így biztosították, hogy az új márka használhassa a nagyobbik, SPA jelzésű padlólemezüket, amelyre a 60-astól a 90-es sorozatig minden Volvo épül. Korábban úgy volt, hogy a Volvo gyártaná is a Lynk & Co autóit belga üzemében – az XC40-essel közös műszaki alapok miatt erre lenne is lehetőség – de az is lehetséges, hogy Európát is Kínából látják majd el. A végleges döntés nyilván attól függ majd, hogy mekkora érdeklődést vált ki az új márka Európában.
A tervekből még annyi nyilvános, hogy Európában elsőként a 02 típus, egy ötajtós kompakt jelenik majd meg, amely Kínában tavaly óta kapható.