Hát ezért jár egész Amerika teherautókkal
A Ford az F-sorozathoz épp most mutatott be egy 7,3 literes V8-as motort, amely a csúcsmodellekbe kerül. Személyautóba – a Mustangot nem számítva – hasonlót sem szerelnek.
Az amerikai autó egykor hatalmas, lassan forgó, nyomatékos V8-ast, különálló alvázat és hatalmas belső teret jelentett. Aztán az olajválságok és klímaegyezmények nyomán Amerikában is felbukkantak a kis fogyasztású, európai méretű személyautók. Amelyeket egyre kevesebben keresnek, hisz bárki megkaphatja a klasszikus országúti cirkáló-értékeket, ha teherautóba ül.
Látszik, hogy a Ford igyekszik is idomulni az igényekhez: miközben a személyautóikban egyre több a turbós Ecoboost motor, régi vágású V8-as lassan már a Mustangban is csak mutatóba fordul elő, az F-sorozatú Super Duty pickup épp most kap egy újonnan tervezett nagy V8-ast. Itt az alapmotor is 6,2 literes, emellett választható a 6,7 literes Power Stroke turbódízel motor, és most itt ez az új, 7,3 literes, nyomórudas, vasblokkos motor is. Érdekes egyvelege ez a régi és az új műszaki megoldásoknak: a nyomórudas szelepmozgatás és a szívócső-befecskendezés egyértelműen régivágású megoldások, viszont a Ford változó szelepvezérlést alkalmaz, és a motorhoz a legújabb, 10 fokozatú automata váltóját kínálja.
És hogy milyen indokkal kínálják ezt az őslényt? Természetesen a vontatási képességekkel indokolják a létezését, hisz mindenkinek lehet utánfutója, hajója, lakókocsija, amelyet kisebb autóval nem vontathatna. Arról nem beszélnek, hogy mit is fogyaszt egy ilyen V8-as, de a fogyasztó számára valószínűleg mindegy is, annyira olcsó az üzemanyag az Egyesült Államokban.