Veszélyben vannak a legkisebb autók Európában?
A Peugeot csoport és az Opel teljesen kivonulhat a kisautó-szegmensből, és a Volkswagen csoport felől is hasonló pletykákat hallani. Elemzők szerint az ilyen kis járművek piacának folyamatos zsugorodására kell számítani a következő évek során.

Az már egész biztos, hogy az Adam és Karl modellek az idén eltűnnek az Opel kínálatából, de arra is utalnak jelek, hogy a Peugeot csoport teljesen feladná ezt a szegmenst. Az ok egyszerű: az olcsó kisautók gyártásán egészen kevés haszon keletkezik, és az is elveszhet, ha a következő évtizedekben bonyolultabb műszaki megoldásokat, mondjuk hibrid hajtást követelnek majd a fogyasztáscsökkentési célok.
A Peugeot csoport jelenleg a Toyotával együtt gyárt kisautókat Csehországban, de ezt a gyárat 2021-ben teljesen átveszi a japán gyártó, és egyelőre nem látszik, hogy a Peugeot hogyan pótolná az így kieső modelleket, ahogy a legkisebb Opelek váltótípusainak fejlesztéséről sem hallani.
Érdekes módon azt a pletykát is a Peugeot egyik vezetője, Maxime Picat európai ügyvezető indította útjára, hogy a Volkswagen is a szegmens elhagyását fontolgatja. „Azt hallottuk, a VW csoportnál is leáll a fejlesztés ebben a kategóriában.” - mondta. Ennek a pletykának is lehet alapja, hisz a VW Up!, bár elég nagy számban fogy Európában, már túl kicsi ahhoz, hogy a szabvány MQB platformra épüljön. Ehhez a típushoz annak idején külön kellett műszaki alapokat fejleszteni, de azóta a VW anyagi helyzete is kevésbé biztos a dízelbotrány és a villanyautó-fejlesztés költségei miatt, azaz nem biztos, hogy a következő Up!-nál is belefér a platformfejlesztés csillagászati költsége.
Ugyanakkor akadnak olyan gyártók is, amelyek láthatóan elégedettek, sőt, még fejlesztenék is a kínálatot. A Toyota, a Kia és a Fiat is a kínálat megtartásáról, esetleg a továbbfejlesztéséről beszél. A Toyota európai vezetője például azt emelte ki, hogy az Aygót sokkal fiatalabbak vásárolták, mint a márka többi modelljét. Így a japán cég számára a lojális vásárlók megszerzésének első lépcsőfokaként akkor is megérheti maradni a zsugorodó piacon, ha az Aygo forgalmazásán egy forintot sem nyernek.
A kisautók túlélése elsősorban azon múlik, hogy megmaradhat-e a manapság jellemző alacsony árszint. A JATO Dynamics elemzője, Felipe Munoz szerint ugyanis most is az alacsony ár a kategória legfontosabb vonzereje: átlagosan 14 ezer euróért vesznek kisautót az európai újautó-vásárlók, azaz sokkal kevesebbért bármelyik másik kategóriában. Azt azonban elronthatja, ha nem lesznek többet egyszerű benzinmotoros változatok, csak hibridek, vagy elektromos modellek, jelentősen drágábban, mint manapság.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
