Villámgyors a Peugeot 508 sportos változata
A Peugeot Sport szakemberei csak a szabvány megoldásokból építkezhettek, de az 1,6 literes turbómotor két kellőképp erős villanymotorral megtámogatva csodákra képes.

A 4,3 másodperces gyorsulás százra elég váratlan érték egy középkategóriás szedántól, még ha kicsit szűkös is, mint az 508-as Peugeot. Az igazán nagy dolog azonban nem maga a gyorsulási idő, hanem a mód, ahogy elérték, hiszen az egész PSA csoport legerősebb motorja egy 1,6 literes turbós benzines, amelyet még a BMW-vel való együttműködésből örökölt a francia gyártó. Ám a Peugeot Sport szakemberei igazán tapasztaltak, így ennek ellenére is összehoztak egy ütős hajtásrendszert.
A megoldás természetesen a hibrid hajtás lett: a kétszáz lovas Puretech 200 motort egy 110 lóerős villanymotorral egészítették ki, a hátsó kerekeket pedig egy 200 lóerős villanymotor hajtja, így elvben 510 lóerő csúcsteljesítmény nyerhető ki a rendszerből. Természetesen nem folyamatosan, de a 11,8 kWh-s akkumulátorral a sport-Peugeot tisztán villamos üzemben is megtehet 50 kilométert.
Az 508 Sport Engineered Concept – ez a jármű teljes neve – egyelőre csupán tanulmány, így a nagy teljesítménynél talán még lényegesebb szempont volt a sportos kiállás. Ezt részben az ültetett karosszériával és szélesített futóművel érték el, részben a sötétszürke és nyers karbonszálas műanyag karosszériával és a hatalmas szintén sötét felnikkel. Az 508-as legerősebb erénye egyébként is a formája, és a sportosítás kifejezetten jól áll neki.
Azt nem tudni, hogy az 508-asból készülhet-e hasonló teljesítményű szériaváltozat – ha tippelni kellene, azt mondanánk, hogy a fizetőképes kereslet nemigen indokolja – viszont a tanulmány azt jelzi, hogy a PSA-nál nagyobb motor már nemigen készül, így ha lesz még igazán erős autójuk, abba valószínűleg már nem több henger, hanem több villanymotor és akkumulátor kerül majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
