Négy új hibrid modellt mutat be az Audi
A négy modell ugyanazt a hajtást kapja meg, és ugyanazt a nem túlzottan fantáziadús nevet. Az összes a TFSI e jelzést kapja, ami minden esetben 40 km-es, tisztán elektromos hatótávolságú hibrid hajtásláncot fed.
Úgy néz ki, hogy az Audinál ugyanazt a hibrid rendszert illesztik különböző teljesítményű turbós benzinmotorokhoz. A Q5 50 TFSI e és az A6 50 TFSI e és az A7 50 TFSI e hajtásának összteljesítménye 300 lóerő lesz, míg az A8 55 TFSI e hajtása, amelyben háromliteres V6-os motort alkalmaznak 450 lóerős lesz. Az elektromos rendszer egy viszonylag nagy, 104 cellás, 385 V feszültségű és 14,1 kWh energia tárolására képes akkumulátort tartalmaz, amellyel minden esetben legalább 40 km tehető meg tisztán elektromos üzemben. Természetesen külső forrásból is tölthető az akkucsomag, a beépített töltővel ez nagyjából két órába telik, amelyet kisebb intenzitású fékezésnél – 0,4 g lassulásig – a hajtásrendszer is tölt.
Néhány részlettel, például a villanymotor teljesítményével még adós az Audi, de úgy néz ki, hasonló konnektoros változat szép lassan minden nagyobb Audiból készül majd. Egyértelműen ezeket szánják a hídnak a villanyautózás felé, addig biztosan, amíg a tisztán elektromos modellek árszintje nem süllyed a szélesebb vásárlóközönség által is megfizethető zónába.