Sosem leszek elég öreg hozzá
A Lexus digitális sajtótájékoztatója azzal a diával indít, hogy a márka eladásainak 95%-át hibridek adják. Ezzel szemben az LC kupét, a Lexus válaszát az Mercedes S osztály kupéra, vagy a 8-as BMW-re többnyire V8-assal veszik, legalábbis itt, Svájcban. Nem tud mit hozzátenni a kivezényelt sajtós, az LC mellett érzelmi alapon döntenek, ebben a ligában még nem próbálják polkorrektnek álcázni a hedonizmust. Meg lehet érteni,nemrég vezettük a V8-ast, ott van benne minden, amiért szeretni lehet a műfajt.
Emberünk azt is elismerte, hogy nem viszik úgy az LC-t, ahogy várták, de ez nem tartotta vissza a céget, hogy belengessen egy kabrió változatot. Habár messze nem tökéletes autó az LC, nagyon szerethető, hiszen igazi, kézzelfogható karaktere van, a szívó V8-asa már lassan egyedülálló, de a kabrió valahogy nem áll össze. Azzal, hogy lecsapták a jellegzetes tetőt, számomra veszített a vonzerejéből, kevésbé markáns, nem annyira űrhajó.
Szerencsére nem bénáztak robotizált keménytetőkkel, rendes vásznas szerkezetet kap, igaz, hely ennek is kellett. A hátsó ülés tulajdonképpen megszűnt, vélhetően már csak adóelkerülési okokból került hátra egy kis pamlag, de ide már Tyrion Lannister sem ül be. Ez most itt a gyártásra kész változat, a lexusos szaki szerint nagyon nagy eséllyel gyártani fogják. Az imádni való beltér és a V8-as maradt, a nyugdíjas floridai fogorvos-imidzs pedig ajándékba jár.
Ennél sokkal egyértelműbben vágyható dolog az RC F Track Edition. Ez a BMW M4 és a Mercedes C 63 AMG ligájában játszó kupé, irgalmatlan tűzerővel. Ez most egy különkiadás, ami az eleve vérpezsdítő RC F-re emel rá. Nem ám csak néhány légterelőről és szénszálas bizbaszról van szó, itt bizony a hardverbe is komolyan belenyúltak.A 480 lóerős szívómotor maradt, de kapott egy titán kipufogórendszert – belegondolni is félelmetes, mit sikíthat 7000 felett.
További egzotikus anyagok jöttek, mint a kerámia fékrendszer, vagy a szénszálas tető, ezekkel az eredeti állapotában is szerénytelen kupé mostanra elég komoly célszerszámmá érett. A futóművet is szigorúbbra vették, keményebb szilenteket építettek be, és a gátlókon is hangoltak. A Lexusnak is kész van már biturbó V6-osa, nem lenne meglepő, ha ez lenne az ötliteres szívó V8-as végjátéka, utána már tényleg csak Amerikából kapunk ilyet.
És amennyire vegyesek az érzéseim az LC kabrióval, a Track Edition annyira vágykeltő. Nem csak a puszta képességei miatt, hanem mert a Lexus, a gyártó, amelyik a legtöbbet tett azért, hogy a nevét a hibriddel azonosítsák, beleáll, és csinál valamit, ami tényleg a hülyéknek szól. Tartsák meg jó szokásukat, aki teheti, spájzoljon el egyet a rosszabb napokra, mert ez tényleg elnök holmi.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.