Tízéves évfordulót így még nem ünnepeltek
Az Audi R8 Decennium a V10-es motor születésnapjára készült, elegáns, ritka és drága sportkocsi.
Audi e-Tron GT: tökéletes, csak kilenc évet késett
Izgalmas, vérbő forma, erős elektromos hajtás, mindez luxuskivitelben. Ám csak két év múlva megy gyártásba.
75 ezren válhatnak munkanélkülivé a villanyautók miatt
A képlet egyszerű: hatodannyi alkatrészből áll egy villanyautó mint egy benzines vagy dízel jármű. Kérdés, mi lesz a munkaerő-többlettel?
Egy rakás elektromos autót mutatott az Audi a Genfi Autószalonon. Ez önmagában talán nem is volna érdekes, hiszen 2019-ben már nincs stand valamilyen villanyautó nélkül (oké, a Lamborghinit és a Rolls-Royce-t leszámítva), de ők záros határidőn belül mindet gyártásba is küldik.

Az Audi nem sajnálta a látványelemeket: tüdőremegtető basszus, folyamatosan ránk hulló köd, és lézerfények égették az agyunkba, hogy egyre inkább az elektromos jövő felé halad a márka.

Bram Schot Audi-elnök hangsúlyozta: sosem fordult még elő a márka történetében, hogy kizárólag olyan modelleket mutatnak be egy nagy autókiállításon, amikben van valamilyen elektromos hajtás. Úgy fogalmazott, hogy az Audi nem szeretne többé a megszokott autógyártó lenni, inkább a jövő mobilitási partnereként tekint önmagára. Ezzel minden bizonnyal a hagyományos, saját tulajdonú autóhasználat visszaszorulására is gondolt, de erről majd később.
Mindezt annyira komolyan vették, hogy az R8 különleges szériáját el se hozták, helyette elsőként a Q5-ös, A6-os, A7-es és A8-as TFSIe jelzésű plug-in hibrid kivitelei gurultak be a színre. A kisebb Audikban 2 literes TFSI benzinmotorhoz kapcsolódik majd az elektromos hajtás, ami így az 50 TFSIe kivitelekben 300, az erősebb 55 TFSIe modellekben pedig 367 lóerős rendszerteljesítményt jelent. Az A8-asban már V6-os turbómotor jár az elektromos hajtáshoz, itt az összteljesítmény 450 lóerő. Ezek az autók mind körülbelül 40 kilométert képesek megtenni tisztán elektromos hajtással.
Ezután következtek a teljesen elektromos autók, elsőként az E-tron Sportback, ami az E-tron kupétetős változatának tűnik. A kocsi az álcafestést leszámítva nem véletlenül tűnik szériaérett modellnek, kívül-belül ma már létező Audik formai és műszaki megoldásait lehetett látni rajta. Azért volt néhány elnagyolt, befejezetlen rész rajta (emiatt a hátsó ajtókat nem is nagyon nyitogatták), de valószínű, hogy már csak az utolsó simítások vannak hátra a befejezésig. Az Audi csak annyit árult el a hatótávról, hogy hosszú utazásokra alkalmas lesz, de nem lennénk meglepve, ha ugyanazt a hajtást kapná, mint ami az E-tronban már 2018-ban bemutatkozott, ami nagyjából 400 kilométert tud egy töltéssel.
Az E-tron Sportback mellett megmutatták a tavaly leleplezett E-tron GT-t is. Az első látásra futurisztikus Audi A7-nek kinéző autóról újdonság nem derült ki, a 450 kilométeres hatótávú autó végleges változatát 2020 végén tervezik bemutatni. Bár nem hozták el, de ebben a szűk körben elhintették, hogy hamarosan újabb elektromos autó érkezik Q2L néven, de kizárólag a kínai piacra. Ennek a bemutatója áprilisban lesz.
Az Audi standjának negyedik, és egyben egyetlen igazán nagy újdonsága a Q4 e-tron volt. Az Audi szerint ez lesz az első elérhető árú villanyautó a kis SUV szegmensben. Annyira apró azért ez az autó sem lesz, hiszen 2,7 méteres a tengelytávja, ami nagyobb, mint az Audi Q3-asé. Az óriási felniket és a pepitában világító lámpákat leszámítva a Q4 e-tron sem tűnik fantázia-autónak. Olyannyira nem, hogy az E-tronban alkalmazott kamerák helyett hagyományos visszapillantókat kapott.
A tovább kerekedett hűtőrács mellett talán oldalnézetben van a legtöbb, Auditól szokatlan formai megoldás. Elöl-hátul kapott egy hangsúlyos övvonal-kontúrt a Q4, alul pedig a manapság divatos, ívelt küszöbhomorítást alkalmazták a tervezők. A gyártó azt ígéri, hogy a koncepcióhoz képest sokat nem változtatnak majd a 2020-ban megjelenő végleges változaton. A kétmotoros hajtás itt is alap, a hatótávot 450 kilométer körülire ígérik az audisok.
A nagy villanyoffenzívával az Audi tarthatja a lépést a szigorodó károsanyag-kibocsátási normákkal, de egyúttal új kihívásokra is fel kell majd készülniük. A villanyautók egyszerűbb felépítése idővel munkaerőtöbbletet eredményezhet, ráadásul a trendek egyre inkább a bérautók és a különböző lízingkonstrukciók felé tendálnak. A kísérleti nyúl ezen a területen úgy tűnik, hogy a Volkswagen lesz. A testvérmárka standján megemlítették, hogy az újabb Volkswagenek központi rendszerén (Car-Net) keresztül már több millió autóhasználóval vannak kapcsolatban, innen pedig már csak néhány lépés, hogy ezeket az autókat mások számára is elérhetővé tegyék, ha éppen használaton kívül vannak. Az egész működtetésére már meg van a technikai és az infrastrukturális háttér Volkswagen We néven, a kérdés az, hogy milyen ütemben lépnek majd az újdonságok irányába a konszernnél.
További cikkek a Genfi Autószalonról:
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
