Engelberg: bátorság még van a Mitsubishiben
Egyesek szerint egyenesen a jövő Outlanderét tisztelhetjük benne, de hogy a forma merészségéből marad-e valami, mire eljuthat a gyártásig, az még kérdéses.
Az Engelberg tanulmányban – a nevén kívül, amit egy sípályáiról ismert svájci település után kapott – talán az elölnézete a legérdekesebb. Egy újabb, eddig még nem látott variáció a két krómbumeráng közé szorított hűtőmaszk témájára. Itt a hagyományos értelemben vett hűtőrács nincs, helyette fekete, üvegszerű felület borítja az autó orrának nagy részét. A széleket viszont rengeteg LED-lámpa uralja, más fényforrás nincs is az Engelberg elején.
A termetes szabadidő-autón ezen felül az óriási felnik és az integrált tetődoboz tartozik még az igazán látványos részletek közé. Ugyanakkor a Mitsubishi számára egyértelműen az autó műszaki tartalma volt a fontosabb. Az Engelbergbe ugyanis olyan konnektoros hibrid hajtás kerül, amelyet eleve egyfajta aktív ház részének terveztek.
A Dendo Drive House-ban nagy akkumulátor található, valamint napelemek, és kétirányú töltő. Az autó ehhez a rendszerhez csatlakozik, a bele épített akkumulátor a ház kiegészítő energiatárolójaként működik, amikor épp nem használják közlekedésre.
A hajtáslánc egyébként egy 2,4 literes, a gyártó szerint kifejezetten hibrid hajtáshoz fejlesztett benzines szívómotort tartalmaz a villanymotorokon kívül, és a 700 km-es össz-hatótávból 70-et tisztán elektromos üzemben is megtehet, ha teli akkumulátorral indítja a távot.
Hasonló konnektoros hibrid hajtásrendszerrel felszerelt autót a Mitsubishi már most is kínál, és az utóbbi években ennek a létezése egyre fontosabb a cég számára, hisz ezzel a károsanyag-kibocsátásuk miatt egyre inkább háttérbe szoruló dízelmotorok helyett nyújtanak hasonlóan alacsony fogyasztású alternatívát – nem csoda, hogy tanulmányautójukba is ilyen került.