A Buick márka annak idején azért maradhatott fenn, mert Kínában sikeresnek bizonyult – nem csoda, hogy legújabb típusukat, a LaCrosse következő generációját is elsősorban a távol-keleti országba szánják.
Az Opel Insignia helyi megfelelőjénél, a Buick Regalnál jó egy számmal nagyobb LaCrosse egyelőre nem is lesz elérhető másutt: Észak-Amerikában épp most szüntetik meg a gyárat, ahol az elődmodell készült, mivel az efféle nagy szedánok iránti kereslet épp az elmúlt két évben állt földbe.
Az új LaCrosse egyébként formás nagykocsinak tűnik, amelybe legalább valami erős V6-os motort képzelnénk – Észak-Amerikában azzal is forgalmazták – de a kínai változatba ehelyett két meglepően kisméretű motort építenek. A kétliteres, 240 lóerős Ecotec motor nem is teljesen ismeretlen – az Opel Ecotec családjának egy kései rokona – ám az, hogy egy több mint 5 méter hosszú és 2,9 méteres tengelytávú autóba 1,3 literes motort építenek, az még Európában sem lenne átlagos húzás. Pedig épp erre készül a GM kínai részlege, igaz, ez is turbós motor lesz, és állítólag 160 lóerő leadására képes. Mindkét motorhoz kilencfokozatú automata váltó jár majd, természetesen saját tervezésű.
Most nagyon úgy fest, hogy a nagy szedánok műfaját Kína menti meg az utókornak: az ilyen típusok Európában már évtizedek óta csak a luxuskategóriában rúghatnak labdába, és az utóbbi két-három évben Észak-Amerikában is elkezdtek rohamtempóban kiszorulni a piacról a különféle méretű terepjáró-jellegű autókkal szemben.