Megvenné kínai partnerét a Volkswagen?
Korábban külföldi központú cégek nem birtokolhattak kínai vállalkozásból 50%-nál többet, de ez 2022-től változni fog. Állítólag ennek kapcsán tervez a Volkswagen többségi részesedést szerezni az állami tulajdonú JAC Motors-ban.
Az érdeklődés érthető: a JAC Motors szállít a VW számára olcsó elektromos autókat, amelyek kulcsfontosságúak a kínai piaci részesedés megtartásában, és később várhatóan azok lesznek Európában is. A cég ugyanakkor nem nagy: a becslések szerint 1,7 milliárd dollár lehet az értéke, szemben a VW-nel, amelynek az értéke a részvényárfolyama alapján most olyan 75 milliárd dollár.
Bár hivatalosan még semmit nem közöltek, a Reuters névtelen informátorai szerint a VW egyelőre a JAC főrészvényeseivel tárgyal: ezek állami vállalatok, és az autógyár mintegy 40%-át birtokolják. A cél nyilván az egyértelmű irányító szerep megszerzése lenne, tekintettel a JAC kulcsszerepére a VW csoport rövid- és középtávú terveiben.
A VW Kínában tavaly mintegy 4,2 millió autót adott el, és ahhoz, hogy ezt az eladási szintet tartani tudja, az idén mintegy 420 ezer elektromos autót kell értékesítenie. Az első kínai villanyautójuk, amely a JAC gyárában készül, a tavaly bemutatott a Sol E20X, de később továbbiak is várhatók.