Autóipari vállalatok is beszálltak a Notre-Dame felújításába
Az áprilisban történt tűzesetben leégett a 850 éves Notre-Dame szinte teljes szerkezete és megrongálódott több tornya is. Szerencsére nem égett porig Franciaország egyik jelképe, de a helyreállítás súlyos pénzeket emészt majd fel. Ebben próbál segíteni több autóipari vállalat is, amelyek közül egyikük szerepvállalása minimum gesztus értékű.
A Total olajipari vállalat 100 millió eurót (~32 milliárd forintot), míg a számos nemzetközi sportautó bajnokságot szervező Stéphane Ratel Organisation (SRO) Motorsports 50 ezer eurót (~16 millió forintot) ajánlott fel a felújítási munkák fedezésére. Az ő szerepvállalásuk talán nem is meglepő, hiszen a Total francia cég és az SRO alapítója is Franciaországi születésű.
Sokkal érdekesebb a Nissan 112 ezer dolláros (~31 millió forintos) hozzájárulása. A japán gyártó ugyan szoros gazdasági szövetségben van a francia Renault-val, ám az elmúlt hónapokban kirobbant Ghosn-botrány miatt meglehetősen hűvössé vált a viszont a két fél között. A Renault-Nissan egyesülés egykori elnökét még 2018 novemberében tartóztatták le különböző szabálytalannak vélt pénzügyi döntés miatt. Carlos Ghosn azóta kisebb megszakítással előzetes letartóztatásban van és vajmi kevés esély mutatkozik arra, hogy ez a közeljövőben változzon.
A Notre-Dame felújítására különböző vállalatok már több mint egymilliárd eurót gyűjtöttek össze. Emmanuel Macron francia elnök szerint a felújítás becslések szerint öt évbe telhet majd.