Talán a Porsche az utolsó autógyártó, amely azoknak is kínál valamit, akik a vezetést nem szükséges rossznak tekintik, sőt, épp ellenkezőleg. Akiknek a három pedál, a váltókar és a nagy szívómotorok vérpezsdítő hangja jelenti a sportkocsit, és nem végtelen sok lóerő összkerék-hajtással és a sofőr helyett vezető elektronikával. Nekik készült ez a két autó, amelyhez egy új hathengeres boxermotort is kifejlesztett a Porsche.
Pedig már úgy nézett ki, lassan Zuffenhausenben is elfelejtik a régi értékeket. Az összes 911-es és 718-as változatba turbómotor került, sőt, az utóbbiakat egy ideje már csak négyhengeresekkel lehetett megvenni. Az előző 911-esből időnként ugyan még készült néhány kisebb sorozat szívómotorral, de úgy nézett ki, a modellváltással ezek is eltűnnek. De mintha a Porschénél átgondolták volna még egyszer, hogy mit veszít el a márka szép lassan az aktuális divat követésével – és most mindent visszahoztak ebben a két típusban, ami elveszni látszott.
A legnagyobb meglepetés az, hogy készítettek egy új hathengeres bokszert turbó nélkül, 9A2 Evo néven. Ez kerek 4 literes, és ha csak a teljesítményét nézzük, nem is olyan hajmeresztő: alig nyújt többet száz lóerőnél literenként. Ám a 420 lóerő és 420 Nm csúcsnyomaték abszolút értékben így is bőséges, elég, hogy az új Cayman GT4-essel 4,4 másodperc alatt elérhető legyen a 100 km/h, és a 304 km/h-s végsebesség, sőt, még a nyitott 718 Spyder is épp csak lassabb az új motorral, ennek a vége 301 km/h. Nem valószínű, hogy bárki teljesítményhiányra panaszkodna, bár ahhoz továbbra is tartja magát a Porsche tervezőgárdája, hogy a középmotoros modellek gyengébbek a 911-esnél, amelyből már az alapváltozat is 450 lóerős. Az viszont viszont csak turbómotorral és 8 fokozatú PDK automata váltóval érhető el, azaz egyszerűen más a célközönség.
A 911-es már inkább luxusjármű, elsősorban utcai használatra, míg a Cayman GT4 és a 718 Spyder inkább sporteszköz. Ennek megfelelő a kiegészítő-kínálat is: 20-as felniket, kerámiaféket, 3 centivel megültetett sportfutóművet és aktív lengéscsillapítókat kínálnak hozzá. A menetstabilizáló is kikapcsolható, viszont a mechanikus önzáró differenciálművel és az aktív nyomatékelosztással a két hátsó kerék között valamelyest mégis kitolhatók a kanyarsebesség-határok. Aki sokat használná az autóját pályán, annak szól a Clubsport csomag, hatpontos biztonsági övekkel, bukókerettel és tűzoltókészülékkel.
Régi vágású sportkocsit manapság persze gyártani sem olcsó, ahogy tartani sem. Ennek megfelelően árazták a Porsche újdonságait. A 718 Spyder egy kicsivel olcsóbb, 93 350 euró az ára Németországban, ami majdnem pontosan 30 millió forint lenne átszámítva. A Cayman GT4 tényleg épp csak egy hajszálnyival drágább, 96 206 euró az alapára, ami 31 millió forintnak felel meg.
Ez nem kevés, viszont egyre kevesebb gyártó kínál hasonlóan tömény vezetési élményt nyújtó sportkocsikat, és ha elő is fordul ilyen, gyakoribb, hogy korlátozzák a példányszámot. A Porschénél azonban egyelőre nem hallottunk ilyesmiről, sőt, ezúttal az előző Cayman GT4-esnél hosszabb gyártási idő várható. Az a típus 2015 és 2016 között készült, így ma már drága ritkaságnak számít, az aktuális Boxster és Cayman viszont még csak három éves, így az új, szívómotoros csúcsmodellek is maradhatnak akár három-négy évet is.