Talán a Porsche az utolsó autógyártó, amely azoknak is kínál valamit, akik a vezetést nem szükséges rossznak tekintik, sőt, épp ellenkezőleg. Akiknek a három pedál, a váltókar és a nagy szívómotorok vérpezsdítő hangja jelenti a sportkocsit, és nem végtelen sok lóerő összkerék-hajtással és a sofőr helyett vezető elektronikával. Nekik készült ez a két autó, amelyhez egy új hathengeres boxermotort is kifejlesztett a Porsche.

Pedig már úgy nézett ki, lassan Zuffenhausenben is elfelejtik a régi értékeket. Az összes 911-es és 718-as változatba turbómotor került, sőt, az utóbbiakat egy ideje már csak négyhengeresekkel lehetett megvenni. Az előző 911-esből időnként ugyan még készült néhány kisebb sorozat szívómotorral, de úgy nézett ki, a modellváltással ezek is eltűnnek. De mintha a Porschénél átgondolták volna még egyszer, hogy mit veszít el a márka szép lassan az aktuális divat követésével – és most mindent visszahoztak ebben a két típusban, ami elveszni látszott.
A legnagyobb meglepetés az, hogy készítettek egy új hathengeres bokszert turbó nélkül, 9A2 Evo néven. Ez kerek 4 literes, és ha csak a teljesítményét nézzük, nem is olyan hajmeresztő: alig nyújt többet száz lóerőnél literenként. Ám a 420 lóerő és 420 Nm csúcsnyomaték abszolút értékben így is bőséges, elég, hogy az új Cayman GT4-essel 4,4 másodperc alatt elérhető legyen a 100 km/h, és a 304 km/h-s végsebesség, sőt, még a nyitott 718 Spyder is épp csak lassabb az új motorral, ennek a vége 301 km/h. Nem valószínű, hogy bárki teljesítményhiányra panaszkodna, bár ahhoz továbbra is tartja magát a Porsche tervezőgárdája, hogy a középmotoros modellek gyengébbek a 911-esnél, amelyből már az alapváltozat is 450 lóerős. Az viszont viszont csak turbómotorral és 8 fokozatú PDK automata váltóval érhető el, azaz egyszerűen más a célközönség.
A 911-es már inkább luxusjármű, elsősorban utcai használatra, míg a Cayman GT4 és a 718 Spyder inkább sporteszköz. Ennek megfelelő a kiegészítő-kínálat is: 20-as felniket, kerámiaféket, 3 centivel megültetett sportfutóművet és aktív lengéscsillapítókat kínálnak hozzá. A menetstabilizáló is kikapcsolható, viszont a mechanikus önzáró differenciálművel és az aktív nyomatékelosztással a két hátsó kerék között valamelyest mégis kitolhatók a kanyarsebesség-határok. Aki sokat használná az autóját pályán, annak szól a Clubsport csomag, hatpontos biztonsági övekkel, bukókerettel és tűzoltókészülékkel.
Régi vágású sportkocsit manapság persze gyártani sem olcsó, ahogy tartani sem. Ennek megfelelően árazták a Porsche újdonságait. A 718 Spyder egy kicsivel olcsóbb, 93 350 euró az ára Németországban, ami majdnem pontosan 30 millió forint lenne átszámítva. A Cayman GT4 tényleg épp csak egy hajszálnyival drágább, 96 206 euró az alapára, ami 31 millió forintnak felel meg.
Ez nem kevés, viszont egyre kevesebb gyártó kínál hasonlóan tömény vezetési élményt nyújtó sportkocsikat, és ha elő is fordul ilyen, gyakoribb, hogy korlátozzák a példányszámot. A Porschénél azonban egyelőre nem hallottunk ilyesmiről, sőt, ezúttal az előző Cayman GT4-esnél hosszabb gyártási idő várható. Az a típus 2015 és 2016 között készült, így ma már drága ritkaságnak számít, az aktuális Boxster és Cayman viszont még csak három éves, így az új, szívómotoros csúcsmodellek is maradhatnak akár három-négy évet is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
