Ahogy a korábbi Teslák, a Model 3 is kiváló passzív biztonságot mutat. Erre utal az EuroNCAP töréstesztje is, ahol a Long Range RWD, azaz a nagy hatótávú, hátsókerék-hajtású kivitelt vizsgálták.
A Tesla a felnőttek védelmére 96%-os minősítést kapott, a gyerekekére 86%-ot, a biztonsági elektronikára pedig 94%-ot. Az egyetlen gyengébb eredmény a gyalogosvédelem 74%-a, de ez is inkább átlagosnak, mint gyengének számít a nagy családi autók kategóriájában. Az persze már a Model S óta tudott, hogy egyfelől a biztonság lényeges szempont a Teslák tervezésekor, másrészt mivel a gyűrődőzónák útjában nincsenek nagy vasdarabok – mondjuk motor vagy váltó – ezek sokkal nagyobbak és hatékonyabbak lehetnek, mint bármelyik hagyományos orrmotoros autónál.
Ezekkel az eredményekkel a Model 3 simán hozta az öt csillagot, még annak ellenére is, hogy az Európában elérhető alapváltozatot próbálták, amelyben nincs térdlégzsák, és néhány oldallégzsák is hiányzik a teljes szettből.