A Renault-nál sem megy jól ez az év

2019.07.17. 06:08

Miközben többen, például a Volvo és a BMW rekorderős évkezdésről jelentett, a honfitárs PSA-hoz hasonlóan a Renault is a tavalyinál gyengébb első félévet hozott össze. Azzal számolnak, a hamarosan megjelenő új termékeikkel sikerül majd mérsékelni a veszteségeiket a főbb piacokon.

DSC08805

A Renault 1,94 millió járművet adott el a június végével záródott idei fél évben, ami 6,7 százalék csökkenés a tavalyi 2,08 millióhoz képest. Talán nyugtatja őket a tudat, hogy az idei első hat hónapban a globális járműeladás eközben ennél kicsit nagyobb mértékben, 7,1 százalékkal zsugorodott. A csökkenésért cégcsoporton belül a Renault márka a felelős, itt az eladás 11,5 százalékkal esett az első fél évben, miközben a cégcsoporthoz tartozó olcsóbb kategóriájú Dacia eladása 4,5 százalékkal nőtt, az orosz Ladáé pedig 6,8 százalékkal bővült.

A cégcsoport értékesítése stagnált az első hat hónapban az amúgy zsugorodó európai piacon. Az Afrikát, a Közel-Keletet és Indiát magába foglaló térségben 27,7 százalékkal esett az értékesítés elsősorban azért, leginkább azért, mert az újraindított amerikai szankciók miatt kényszerűségből a vállalatnak el kellett hagyni az iráni piacot nemrég. Az eurázsiai övezetben, benne Oroszországgal az eladás 5,2 százalékkal esett, az amerikai kontinensen pedig 3,9 százalékkal zsugorodott.

A Renault a helyzet javulását várja a második fél évben az új Clio és a Zoe frissített változatának értékesítésétől.