A Toyota a 2020-as évek elejére tíz villanyautót szeretne bemutatni, ami elég ambiciózus vállalkozás annak fényében, hogy jelenleg csak hibrideket árulnak. Most azonban kiderült, hogy a tervek megvalósításához Kínából érkezik a segítség.
A BYD harmincezer teljesen elektromos vagy plug-in hibrid autót ad el havonta (!) és akkor még nem számoltuk az állami megrendelésre készülő tömegközlekedési járműveket. Ha valakik, ők biztosan erős partnerei lesznek a Toyotának, aminek legújabb vállalása szerint 2025-re eladásainak felét valamilyen elektromos autónak kell majd kitennie.
A Toyota már eddig sem volt egyedül az villanyautó-fejlesztésben, hiszen az elmúlt időszakban folyamatosan gyűjtötte maga köré korábbi és aktuális hű partnereit. A Subaru, a Suzuki, a Daihatsu és a Mazda mind olyan gyártók, amik egyedül képtelenek volnának elektromos autót fejleszteni, így minden bizonnyal az együttműködésbe inkább pénzzel szálltak be.
A Toyota hasonló stratégiát követ, mint a másik nagy óriás, a Volkswagen, aki az MEB platformot árusította ki a Fordnak. A Toyotánál a villanyautó-alapot e-TNGA-nak hívják majd és továbbra is kísérleteznek a szilárd elektrolitos akkumulátorukkal is, ami biztonságosabb és strapabíróbb lehet a jelenlegi folyadékos társainál. Ennek befejezésében viszont már valószínűleg a BYD fog segíteni a japán gyártónak.