Megjött a Porsche legpazarlóbb adócsalója
Itt az autó, amiben szinte bármit le lehet nyomni és magasan mások fölé emelkedni, miközben élvezhető a konnektoros hibrideknek szánt minden kedvezmény.

A Porsche már eddig is kínálta a 680 lóerős hibrid hajtásláncot a Panamerában, és már ott is látványos volt a koncepció ellentmondásossága, de a Cayenne-ben talán még látványosabb a kontraszt. A végeredmény ugyanis egy olyan jármű, amelynél a közlekedés hatékonysága nyilván nem volt szempont, csak annak a látszatát igyekeztek megteremteni a tervezők.
A sima Cayenne és a Cayenne Coupé egyébként egyszerre kapja meg a V8-as hibrid hajtásláncot, és mindkettő a Turbo S E-Hybrid nevet viseli majd. A kupé valamivel áramvonalasabb, a légellenállási tényezője 0,35 helyett 0,34, viszont 45 kg-mal nehezebb, így 2535 kilogrammot nyom. A hajtás azonban olyan erős, hogy hiába sárnehéz mindkét változat, 3,8 másodperc alatt elérhető velük a százas tempó. Ráadásul a végsebességüket sem korlátozzák – a Porschénél az ilyesmi nem szokás – így akár 295 km/h-val is haladhatnak.
Elvileg persze ott a lehetőség, hogy tisztán villanyautóként használják a legerősebb Cayenne változatokat: a gyári adat szerint 40 km-re elegendő energiát raktározhat az autó akkucsomagja. Ám ilyenkor be kell érni a 135 km/h-s végsebességgel, és azzal a dinamikával, amit a 100 kW-os villanymotor nyújthat: 60 km/h-ra a kiviteltől függően 6,6-6,8 másodperc alatt gyorsul a nyolchengeres hibrid. Az igazán érdekes kérdés egyébként itt az, hogy milyen arányban érik majd be ennyivel azok, akik a legdrágább, 680 lóerős Cayenne-t fizették ki.
Ami egyébként tényleg nem kis összeg: Németországban a normál Cayenne-ben 172 604 eurót (közel 56 millió forintot) kérnek ezért a hajtásért, a kupéban pedig 176 293 eurót (bő 57 millió forintot). Ha azt nézzük, hogy a hajtás elektromos fele V6-os motorral kombinálva már 91 ezer euróért megkapható a Cayenne E-Hybrid modellben, akkor az is egyértelmű, hogy a Turbo S E-Hybrid nem azoknak készüt, akik kímélnék a környezetet, hanem azoknak, akik ingyen hajtanának be minden belvárosba, de fontos, hogy az arra járó Lamborghinikkel is eséllyel gyorsulhassanak egy jót.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
