Land Rover: a villanyterepjáró rossz ötlet
Nick Rogers, a Jaguar és a Land Rover fejlesztési részlegének vezetője beszélt a nagy terepjárók és az elektromos hajtás viszonyáról. Szerinte nem érdemes erőltetni ezt a megoldást, az igazán nagy és nehéz modellekben a hidrogénhajtás jobb ötlet lehet.
„Minél nagyobb az autó, annál nagyobb az aerodinamikai kihívás. Ha nem vagyunk elég óvatosak, olyan nagy és nehéz akkucsomagra lehet szükség, amely képes eltüntetni a hatótávot.” - magyarázta a probléma lényegét az új Jaguar-Land Rover fejlesztési központ átadása kapcsán.
Mindez persze nem csak a műszaki realitást mutatja, hanem egyfajta irányváltást is a brit gyártón belül. Korábban egyértelműnek tűnt, hogy a JLR-nél a villanyautó-fejlesztés élvez abszolút előnyt, nemrég lecserélődött a fejlesztőrészleg vezetése, és úgy néz ki, megint előkerült az üzemanyagcellás hajtás alkalmazásának lehetősége. Már felelőse is van a kérdésnek a vállalatnál: Ralp Clague, aki korábban is üzemanyagcellás hajtások fejlesztését irányította, igaz, a kínai Great Wall-nál.
Az üzemanyagcellás hajtás egyelőre komplikált és drága, viszont azzal, hogy a hidrogén a benzinhez hasonlóan gyorsan utántölthető, a nagyobb és nehezebb járművekben az elektromos hajtásokhoz képest előnyösebb lehet az alkalmazása, ezért számos autógyártó folytatja a fejlesztését.