AMG: V8-as helyett négyhengeres hibrid?
A belsőégésű motorok méretcsökkenése megállíthatatlannak tűnik, erre a következő példát a Mercedes sportrészlege szolgáltathatja. Úgy hallani, már a kisebb hosszmotoros modellekből is eltüntetnék az eddig használt V8-as motort, a helyére hibrid rendszer érkezhet, kétliteres négyhengeres turbómotorral.
A váltás nem is olyan komplikált, mint gondolnánk, elsősorban azért, mert az AMG kétliteres motorja már most is 421 lóerőnél jár, a C63 AMG-be viszont a négyliteres V8-asból egy kifejezetten visszafogott teljesítményű, 476 lovas kivitelt építenek. Így nem is kell túl nagy teljesítményű villanymotoros segítség, hogy a különbséget áthidalja. A megoldás elsősorban persze a Mercedesnek lenne előnyös, hiszen a hibrid rendszerrel kevésbé lépnék át a szén-dioxid-kibocsátási átlagot, ami végső soron egyfajta költségcsökkentést jelent. Ám az Autocar szerint az autó menetdinamikájára is jó hatással lehet a váltás. Az A45 AMG-ben használt M139-es jelzésű turbómotor ugyanis 160,5 kilogrammos, míg a V8-as 48 kilogrammal nehezebb nála. A könnyebb motor az orrban pedig egy hasonló felépítésű autó esetén kezesebb kanyartulajdonságokat is jelent. A hibrid rendszer villamos felének azonnal rendelkezésre álló nyomatéka ráadásul segíthet teljesen eltüntetni a turbófeltöltés miatti késedelmes gázreakciót.
Ugyanakkor egyre jobban látszik, hogy a nagyobb hengerszámú, nagy teljesítményű motorok egyre inkább a nagyobb és drágább modellek kiváltságaivá válnak a luxusautó-gyártók kínálatában is, legalábbis minden jel ebbe az irányba mutat.