A karosszériát is feltöltené a Lamborghini
A Lamborghini műszaki igazgatója, Riccardo Bettini szerint a technológia még fejlesztést igényel, de egy új szerkezeti anyagot, amely alapot ad az elképzelés megvalósításának, már kifejlesztettek az MIT segítségével.
Azt már korábban hallottuk, hogy a Lamborghini egyelőre megtartja a V12-es benzinmotort, méghozzá egy olyan hibrid hajtásrendszer részeként, amelynek a villanymotorjait akkumulátorok helyett sokkal kisebb energiatároló képességű, de gyorsabban működő, és könnyebb szuperkondenzátorokból táplálnák. Így az autó tömege alacsony maradhat, miközben a szén-dioxid-kibocsátást jelentősen csökkenthetik.
A rendszernek már most is vannak működő prototípusai, ahol a teljes elektromos hajtásrész csupán 34 kilogrammot nyom, de az igazán nagy dobást még nem mutatták meg. Ez egy olyan változat lenne, ahol maguk a karosszériaelemek működnének kondenzátorként egy speciális bevonatnak köszönhetően. Bettini egyelőre nem ment bele a megvalósítás részleteibe, de ha működne az elképzelés, az azt jelentené, hogy tovább csökkenhet a hibrid hajtáslánc eddig is minimális túlsúlya.
A kondenzátoros hibrid egyébként nem új ötlet, a Toyota például sikerrel alkalmazott ilyet Le Mans-i sportkocsi-prototípusaiban, de utcai autókba egyelőre nem építettek még hasonlót.