Itt tart ma a BMW Tesla-verés ügyben
Mintha kötelező volna, úgy mutatják be a gyártók sorban a Tesla-utánérzéseket. Ezúttal a BMW mutatott be egyet: a Concept i4 csak jellegében emlékeztet a kaliforniai riválisra, viszont 90%-ban gyártható a BMW meglevő gépein.
A Concept i4 esztétikai értelemben különös keverék: profilból hibátlan, klasszikus arányú kupétetős négyajtós, és szemből is csak az óriási fogakra emlékeztető új hűtőmaszk rondít bele a formai harmóniába. Ugyanakkor a jellegzetes hosszú orrú forma olyan érzést kelt, mintha a BMW tervezői a biztonság kedvéért hagytak volna helyet egy hagyományos belső égésű motornak is.
Nem egészen erről van szó, hiszen ez a BMW teljesen elektromos hajtású lesz, valószínűleg inkább az van a háttérben, hogy a BMW meglevő gyártósorához kellett hozzátervezni az új villanyautót. Ez elég jól sikerült is, csak az alkatrészek mintegy 10%-a készül majd új gépeken a cég müncheni gyárában, amelyek úgy 200 millió euró befektetést igényelnek, azaz autóipari mércével gombokból oldhatják meg a gyártást.
A hajtásrendszerről egyelőre nem tudtunk meg sokkal többet, mint ami már korábban is kiszivárgott: az összteljesítménye 530 lóerő, és egy 80 kWh-s akkumulátort építenek bele, ami WLTP-ciklusban mérve úgy 600 km-es hatótávot tesz lehetővé.
A tanulmányon biztosan akadnak még a valóságtól elrugaszkodott megoldások. A steril, fehér-arany belső tér hat ilyennek, bár a műszerfal szerepét átvevő hatalmas kijelző valószínűleg eljut a szériamodellbe is, ahogy manapság már a teljes üvegtető gyártása sem okozna gondot. Mi egy picit azért drukkolunk, hogy a szerencsétlen hódpofa helyett a BMW tervezői a 2021-ben induló gyártásig találjanak valami vizuálisan kellemesebb megoldást, de azon sem csodálkoznánk, ha a végleges i4 leginkább csak a színeiben térne el attól, amit most mutattak.