Mercedes CLS 1,5 literes motorral? Létezik.
Az elmúlt években minden szabály felborulni látszik a motorok megszokott méretét illetően. Ennek egy újabb példája a Mercedes négyajtós kupé legújabb alapkivitele, a CLS 260, amely most bukkant fel Kínában.
Az autó orrába 1,5 literes négyhengeres turbómotor kerül, ami a legalább 1,8 tonnás és közel öt méteres karosszériához kifejezetten kevésnek tűnik. A számok azonban nem igazolják a sejtést: egyrészt a méretéhez képest kifejezetten erős motorváltozatról van szó, 184 lóerővel és 280 Nm csúcsnyomatékkal, másrészt enyhe hibrid rendszerben, 9 fokozatú automata váltóval kínálják. A villanymotor plusz nyomatéka és a sok választható fokozat segít elkerülni azokat az üzemállapotokat, ahol a kis motor nehezen birkózna a nagy karosszériával.
A CLS 260 nem is megy nagyon rosszul: akár 8,7 másodperc alatt elérhető vele a százas tempó. És hogy miért is van rá szükség? Azért, hogy vonzóbbá tegyék a CLS-t a kínai vásárlók számára: az ottani adószabályok miatt a kisebb motorral jelentősen – átszámítva úgy 3 millió forinttal – olcsóbban tudják adni a CLS-t az eddigi alapmodellhez, a szintén négyhengeres, de kétliteres CLS 300-ashoz képest. Az alap-CLS persze így sem olcsó, Kínában 567 ezer jüant, azaz közel 26 millió forintot kérnek érte.