Ilyen a porszívókirály szuper-villanyautója
Három évet és félmilliárd angol fontot öltek a Dyson autó tervezésébe és megvalósításába, de végül nem lesz belőle megvásárolható termék. Ami elkészült, azt most megmutatta Sir James Dyson.
A fejlesztés nem jutott tovább néhány prototípusnál, amelyek közül most néhány makettet mutattak meg: a külső formatervet és az autó belső kialakítását mutató modelleket. Ezeken egyfajta puritanizmus látszik: a külső forma már-már sematikusan egyszerű, ahogy a műszerfal is, csak az érdekes, szelvényezett üléseken érhető tetten, hogy a Dysonnál azért igyekeztek érdekes megoldásokat kieszelni.
Az N526 kódnéven fejlesztett autó egyébként jó nagy lett volna: úgy 2 méter széles, 5 méter hosszú és 1,7 méter magas. A menetkész tömege 2,6 tonna, amelyet két, 200 kW-os villanymotor mozgatott volna, meglepő dinamikával: 4,8 másodperces gyorsulási időt tudott volna 100 km/h-ra, végsebességnek pedig 200 km/h-t céloztak meg. A legfontosabb előnye azonban minden más villanyautóhoz képest a hatótávja lett volna: 600 mérföldről, azaz 966 km-ről beszélt Dyson úr, amivel ezen a téren egyértelműen ez lett volna rekorder, ha megvalósul.
A problémát az ár jelentette: mire a fejlesztés idáig jutott, kiderült, hogy nagyjából 150 ezer fontos – közel 60 millió forintos – alapáron lett volna nullszaldós a gyártás, azaz ennél sokkal drágábban kellett volna adni az autót, ha keresni is szerettek volna rajta. Ezért döntöttek úgy, hogy a befektetett összeg ellenére nem folytatják a fejlesztést, bár Sir Dyson szerint az autó számára kialakított megoldások egy részét más területeken hasznosíthatják a későbbiekben.