Ekkorát rég nem zuhantak az autóregisztrációk Európában
Bár egyes országokban már február végétől korlátozták a lakosság mozgását, az ilyen típusú intézkedések áprilisra váltak általánossá a kontinensen, és ez látszik is az eredményeken.

Az Európai Autógyártók Szövetsége az ACEA adatai szerint az április hónap 76,3%-kal hozott kevesebb autóregisztrációt, mint tavaly: 292 ezer autót helyeztek forgalomba a hónap folyamán. A számok országonként, a kijárási korlátozások szigorúságától függően elég nagy szórást mutattak: Olaszországban 97,6, Spanyolországban pedig 96,5% volt az eladáscsökkenés – ezekben az országokban szinte teljes kijárási tilalmat vezettek be – míg a kicsivel lazább Franciaországban 88,8, a sokkal kevésbé bezárkózó Németországban 61,1%-kal estek az eladások. Magyarországon 50,3%-kal csökkentek a regisztrációk, de itt az autókereskedések bezárására nem került sor. A visszaesés Dániában, Svédországban és Finnországban volt a legalacsonyabb, 37, 37,5 illetve 38,6%.
Az idei év kilátásaira nézve valamivel többet mond, hogy az év első négy hónapjában a forgalomba helyezett új autók száma 4,48 millióról 2,75 millióra esett vissza, ami bő 1,7 milliós kiesést jelent az iparág számára. Ez éves szinten is 10% feletti értéket jelent, így valószínű, hogy az idén Európában nem sok autógyártó maradhat nyereséges.
Az autógyártók eladáscsökkenésében is mutatkoztak különbségek, szintén az alapján, hogy az adott cég Európa mely részein erősebb. A járvány nagy vesztese a nagyobb vállalatok közül a Fiat Chrysler volt, amely egyébként is Dél-Európában rendelkezik erősebb piaci pozíciókkal: 87,7%-kal csökkentek a cég regisztrációi áprilisban. A másik végletet a Volvo képviselte, 62,9%-os csökkenéssel.
Egyelőre nem látszik, hogy a piac mikorra találhat magára, de május hónap Európa nagy részén a korlátozások enyhítését vagy feloldását hozta el. Így várhatóan az újautó-regisztrációk növekedése is megindul majd. A kérdés sokkal inkább az, hogy ez milyen ütemben zajlik majd, és később milyen szinten állandósul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
