Kína minden más országnál drasztikusabban szorítja rá az autógyártókat környezetkímélő modellek kifejlesztésére és gyártására. Ám a koronavírus-járvány kapcsán átmeneti enyhítésről hallani.
A távol-keleti országban jelenleg már csak úgy adhatnak el hagyományos, beznin- vagy dízelmotoros autókat a gyártóik, ha bizonyos mennyiségű új energiával működő járművet (NEV) is eladnak ezek mellé. Egyfajta pontrendszer van érvényben: a hagyományos autók negatív, a null-emissziósak pozitív pontszámokat érnek, és a két pontszám ki kell, hogy egyenlítse egymást az év végéig.
Most állítólag azt tervezik, hogy az idén összegyűjött negatív pontszámot az autógyáraknak elegendő lenne jövőre kiegyenlíteniük. Ezzel elhalaszthatnák néhány drága, és veszteséget hozó elektromos modell bemutatóját, és az idén csak a nyereséggel forgalmazható hagyományos autók forgalmazására koncentrálhatnának. Végleges döntés még nem született, állítólag a szabályokat aszerint változtatják meg, hogy hogyan alakulnak az autóeladások az országban.
Kína szigora mögött egyébként az a tény áll, hogy az autók gyors elterjedése, illetve általában a gyors iparosodás kapcsán számos kínai város levegőszennyezése nagy mértékben nőtt az elmúlt két évtized során. Ezt igyekeznek ellensúlyozni úgy, hogy az autóeladások mértékét igyekeztek a környezetbarát járművek számának növekedésével minél inkább összekötni.