Azután, hogy két éve bő másfél milliárd forint értékben cserélt gazdát egy ugyanilyen, de talán kevésbé szép múltú 959-es, jó reményekkel árulják ezt az 1985-ös Dakar-ralit Jacky Ickxszel megjárt Porschét.
A nyolcvanas évek közepén a Porschénak volt egy több felvonásos kalandozása a Dakar-ralin. Azóta sem kerültek messzebb a pályaautózás világától mint akkoriban, amikor előbb a 953-assal (az egyiket vezettük hét éve Goodwoodban), majd a 959-essel indítottak gyári csapatot a legnevesebb tereprali-versenyen; amit 1984-ben és '86-ban is megnyertek René Metge-dzsel. A csapat tagja volt az akkorra már egy kiemelkedő pályaversenyes pályafutást maga mögött tudó Jacky Ickx is, aki a Porsche tán leggyorsabb versenyzője volt, mégsem jött össze neki a németekkel a győzelem.
Ickx ugyan 1983-ban már nyert egyszer a Dakaron a Mercedesszel, de három porschés próbálkozása egyike sem járt sikerrel. 1984-ben a szakaszok felét megnyerte, végül mégis csak hatodik lett, az '85-ös versenyen pedig az élről esett ki azzal a 959-essel, amit most árulnak a classicdriver.comon. Az autóba mindössze az a hétezer kilométer került, amit még a legendás belga hajtott bele a verseny alatt. Hosszú éveket töltött leharcoltan, majd pár éve átesett egy restauráláson, ami inkább egy újraépítés volt a megmaradt kasznival. A munkát jól leköveti ez a videó.
A 185-ös rajtszámú 959-es egy ideig a Porsche múzeumában állt, majd 2014-ben egy amerikai gyűjtőhöz került. Nem nyilvános, hogy akkor mennyiért cserélt gazdát, ahogy egyelőre az sem publikus, mennyit remél érte a tulajdonosa. Az szinte biztos, hogy a két évvel korábbi hatmillió dolláros árat, amiért egy másik, az 1985-ös versenyen szintén kiesett 959-es elkelt, sikerül majd túlszárnyalni hála Jacky Ickxnek az autó múltjában.