Bemutatták a Mazda MX-30 hibrid változatát
Az MX-30 Európában a Mazda első elektromos modelljeként mutatkozott be, Japánban viszont most épp egy másik változat bemutatója zajlik, amelybe sokkal hagyományosabb technika kerül.
Ebbe a változatba kétliteres Skyactiv G benzinmotor kerül, 150 lóerővel és a Mazda M Hybrid nevű enyhe hibrid hajtásával. Ez egy 24 voltos akkumulátort, illetve integrált starter-generátort tartalmaz, amely teljesítményt alig növel, inkább az autó megindítását könnyíti meg, illetve segít visszanyerni és újrahasznosítani a lassításkor elveszített mozgási energia egy részét.
Japánban egyébként most mutatják be az Európában már bevezetés alatt álló tisztán elektromos változatot is, és valószínűleg arról van szó, hogy a benzinesre szükség volt, hogy a villanyautó előállítása ne hozzon veszteséget, ami egy, a Mazdához hasonló méretű gyártó esetében azért elég lényeges szempont. A karosszéria ugyanis azonos, és az enyhe hibrid ára valószínűleg jóval alacsonyabb lehet az elektromos változaténál, így a karosszéria gyártása elég nagy tételben folyhat ahhoz, hogy anyagilag is indokolja a gyártás fenntartását.
Egyelőre nem tudni, hogy ezt a kivitelt Japánon kívül hol tervezik majd forgalmazni, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha Európa csak az elektromos kivitelt kapná meg.