Úgy tűnik, a Mercedes néhány újságírónak megmutatta a készülő EQA-t, ennek kapcsán néhány fotó is nyilvánosságra került az alig álcázott prototípusról.

Az már ezek alapján egyértelmű, hogy a tervezők nem változtattak sokat a GLA utascelláján: a legfeltűnőbb eltérés a benzines változatokhoz képest az orr-részen lehet, bár épp itt maradt meg annyi az álcázásból, hogy ne látsszanak tisztán az eltérések. A hasonlóság nyilván annak köszönhető a GLA-val, hogy a két autó azonos műszaki alapokra épül, hasonlóan a GLC-EQC pároshoz, és ugyanazokon a gyártósorokon készülnek majd, ami az első beszámolók szerin érezhető kompromisszumokat jelent.
Mivel a Mercedes fronthajtású MFA padlólemezét eredetileg csak hagyományos benzines, és hibrid modellek alapjának szánták, a 66 kWh-s akkumulátort csak a belső helykínálat rovására tudták elhelyezni az autóban. Az akkumulátor a csomagtér és a hátsó üléssor alá került, így elsősorban innen vesz el némi teret.
A kezdeti változat a 250-es típusszámot kapta. Ebbe a ZF által szállított 190 lóerős motor kerül, amely állítólag kifejezetten vehemens gyorsulásra teszi képessé a magas építésű modellt: bár hivatalos adatot nem közöltek, 7 másodpercen belüli gyorsulásról hallani száz kilométerre. Az autó végsebessége 160 km/h, és elvileg 400 kilométert tehet meg egy töltéssel, ami ugyan valamivel kevésbé jó, mint a VW ID.3-asé – az papíron 420 km-t tehet meg kisebb, 58 kWh-s akkuval – de a valós hatótáv ezeknél az értékeknél valószínűleg érezhetően kevesebb lesz.
A Mercedes állítólag még legalább két másik változaton dolgozik: említést tettek egy kétmotoros AMG kivitelről, összkerék-hajtással és 270 lóerő feletti teljesítménnyel, illetve egy nagy hatótávú változatról, 500 km feletti hatótávval, de ezek várhatóan csak a gyártás beindítása után legalább egy évvel érkezhetnek meg.
A pontos menetrendet egyelőre nem ismerjük, de több mint valószínű, hogy az új Mercedes EQA bemutatójára legkésőbb tavasszal sor kerül, mivel az év közepére már az első sorozatpéldányok kiszállítását ígérik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

