Jönnek a dobozos PSA ikrek villanymotoros változatai
Ahogy a PSA haszonjárműveknél már megszokhattuk, ugyanazt a típust kínálják többféle néven és jelvénnyel, azaz a műszaki tartalom sem tér el egymástól.
Az erős szabványosítás miatt az elektromos hajtás is ismerős lehet más modellekből: 136 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor és 50 kWh-s Li-ion akkumulátor kombinációjáról van szó, amely ebben az esetben WLTP szerint 275 km-es hatótáv elérését teszi lehetővé. A PSA villamos hajtása a dobozos furgont átlagos dinamikával ruházza fel: 11,2 másodperc alatt megy a gyorsulás 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 130 km/h. Az akkumulátor egyenáramú gyorstöltéssel akár 100 kW-ot is felvesz, amivel fél óra alatt 80%-ra tölthető, a tipikus 11 kW-os három fázisú falitöltővel pedig mintegy 5 órát vesz igénybe egy teljes töltés.
Az elméleti hatótáv megközelítése persze így sem biztos – ebben segíthetik a sofőrt a csökkentett teljesítményű üzemmódok: Eco módban 82, Normal módban 109 lóerőre csökken az elérhető csúcsteljesítmény. Az elektromos PSA ikrek teherbírása 800 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 750 kg. A tisztán áruszállító kivitel mellett gyártják majd ötszemélyes kivitelben is.
A három változat egyébként ezúttal elég eltérő hűtőmaszkot kapott, és az műszerfal is eltérő a három típus esetében, ám a karosszéria többi része tökéletesen azonos, és valószínű, hogy a Toyota változat esetében sem lesz komolyabb eltérés.
Érdekes lesz látni, hogy később érkeznek-e újabb klónok – a Stellantis megalakulásával végül is házon belülre került a Fiat és a Ram is, logikus lépés lenne, ha a Dobló változatai helyett is a PSA-féle modellt vetnék be, újabb hűtőmaszk-variációkkal, benzines és elektromos változatban egyaránt.