A Skoda ugyan készít gyári sportváltozatokat egyes típusaiból, de a Scala esetében nem a megszokott utat járják. Az Abt közreműködésével készítenek a típusból egy 500 példányos sorozatot.
Az alapot az 1,5 literes turbómotorral kínált csúcs-Scala Monte Carlo felszereltségű változata jelenti, ezt dolgozzák át az Abt tuningkészletével és optikai elemeivel. A négyhengeres turbós benzinmotor csúcsteljesítményét 190 lóerőre emelik – egy 40 lóerő többletet jelent – a legnagyobb nyomaték pedig 290 Nm-re emelkedik, ami plusz 40Nm-t jelent.
A motortuning mellett másfél centivel leültetett, feszesebbre hangolt futóművet, elöl alsó lökhárító-toldást, hátul tetőspoilert és a kipufogóvégekkel egybeépített diffúzor-imitációt kap az autó, és persze 18-as Abt felniket. Emellett az összes, más változatokon krómszínű elemet fényes feketére cserélik.
Az Edition S érdekes megoldás: egyértelműen egy olyan igény alapján született, amely nem elég erős, hogy indokolja a kínálat bővítését, de a gyáriak mégis indokoltnak látták valamiképp felelni rá. A 33 790 eurós ár persze nem kevés – a 150 lóerős Monte Carlo változatért bő hatezer euróval kérnek kevesebbet – viszont itt lényegében gyári garanciával adnak minőségi tuningot, ami nem túl gyakori jelenség.