Jó ideje megy már a találgatás arról, ki lehet az Apple partnere, ha az amerikai vállalat autógyártásra adja a fejét. Szó volt arról, hogy országon belül oldanák meg a dolgot a General Motorsszal, majd az is felvetődött, hogy a PSA-csoport szegődhet melléjük. A Hyundai aztán maga ismerte el, hogy tárgyalásba kezdtek, később mégis visszakoztak, mondván vannak ilyen megkereséseik más cégektől, de az Apple-lel nem egyeztetnek.
Ha pedig már ismét egyedül maradt – legalábbis elméleti síkon – az Apple, akkor folytatódhatnak az esélylatolgatások. A The Wall Street Journal szerint a befutó a Nissan lehet. Ezt arra alapozzák, hogy Ucsida Makoto, a japán vállalat vezérigazgatója a legutóbbi pénzügyi év értékelésekor arról beszélt, keresik az együttműködési lehetőségeket a megfelelő tudásbázissal és tapasztalatokkal rendelkező cégekkel.
Ez eddig még csak azt jelenti, hogy a Nissan nyitott az együttműködésre valakivel – szó nincs konkrétumokról az Apple-lel kapcsolatban. Azt már újfent a The Wall Street Journal teszi hozzá, mégpedig a Nikkei jelentéseire alapozva, hogy az Apple japán autógyártókkal folytat egyeztetéseket egy lehetséges partneri megállapodásról. Piaci elemzők úgy vélik, a legesélyesebb éppen a Nissannal való összefogás.
Logika persze lenne ebben: a Renault-Nissan csoportnak köszönhetően gyakorlatilag azonnali kapcsolatot nyernének a világ valamennyi piacával. Márkái révén ugyanis a konszern lényegében mindenhova eljut, gondoljunk csak a Renault, a Nissan vagy éppen a Dacia modelljeire.
Annyi biztos, hogy egy esetleges megállapodás még odébb van a leendő gyártóval, de az Apple-nél már folyik a tervezőmunka. A hírek szerint ebben több korábbi Tesla-mérnök is részt vesz. A vállalat 2024-re szeretné piacra dobni első autóját, más források viszont egy tágabb, 2024 és 2028 közötti intervallumról beszélnek. Bárhogy is lesz, a partner megtalálása kulcsfontosságú, hiszen néhány év alatt elő kell készíteni a gyártás feltételeit, hogy a céldátum tartható legyen.