Új elektromos furgont mutatott az Arrival
Első lépésnek a villanyautók elterjesztése felé a tökéletes lépés az áruterítő flották elektromosra cserélése. Meg is kezdődött a folyamat, és a nagy autógyártók mellett új szereplők is felbukkantak a piacon. Az Amazonnak például a Rivian szállít, a Fedexnek egy nevesincs kínai cég, a Chanje, az UPS pedig a brit Arrivaltól rendelt. Ez utóbbi nemrég mutatta meg, mit is gyárt majd valójában.
Korábban leginkább egy bumfordi, lekerekített téglaforma autó 3D-modellből generált képét mutogatta a brit vállalkozás, de most mutattak egy érettebbnek tűnő tervet. Ez már döntött szélvédővel készült – ami aerodinamikai és biztonsági szempontból is kedvezőbb – bár a kedvesen egyszerű formaterv változatlan.
A furgon moduláris akkumulátor-rendszerrel érkezik: 67, 89, 111 és 133 kWh-s akku-kapacitás lesz választható, ezekhez pedig 180, 240, 290 és 340 km-es névleges hatótáv tartozik. Az Arrival emellett 120 kW-os legnagyobb töltési sebességet ígér.
Maga a felépítmény a legtöbb, ismert autógyártók által kínált furgonétól eltérően alumíniumból és műanyagból készül, az Arrival szerint egyetlen korrózióra hajlamos alkatrészt sem alkalmaznak a gyártásnál. Hegesztést sem használnak: ragasztással és csavarokkal rögzítenek mindent, ami állítólag alacsonyabb gyártási költséget jelent.
A furgon legnagyobb teherbírása 1975 kilogramm lehet – az akkumérettől és a felépítmény hosszától függően – a legnagyobb raktér-térfogat pedig 14,6 köbméter. Az európai furgonoknál szintén szokatlan megoldás az elölről-belülről is megközelíthető raktér és a tolóajtós kialakítás – az ilyesmi inkább az Amerikában használatos áruterítő járművekre volt jellemző eddig.
A tervek szerint egy teljesen új gyárban kezdik meg a termelést Bicesterben, ahol mintegy 200 munkahelyet hoznak létre. Első körben évi tízezer autó előállítására rendezik be az üzemet, de azt mondják, a gyártási rendszer egyszerűen bővíthető lesz a kereslet arányában, újabb tízezres lépcsőkben.
Egy évnyi termelést már le is kötött a UPS, és az összes előzetes rendelés értéke nagyjából 1,2 milliárd dollár, de a cég nyilván abban bízik, hogy az első kézzel fogható autók megjelenésével az érdeklődés is fokozódik majd.