Néhány évig a 2000-es években itthon is nagy sláger volt a lépcsős hátú Renault Clio – ennek a távoli utódja a Renault Taliant, amelyet csak néhány EU-n kívüli piacon forgalmaznak majd.
A magyarázat viszonylag egyszerű: a Taliant nem más, mint egy Renault orrú Dacia Logan, amelyet ott kínálnak majd, ahol a Dacia márkát meg sem próbálták bevezetni. Így például törökországban, ahol a Thaliát, illetve később a második generációs Logant is Renault Symbol néven lehetett kapni. Ezt váltja a Taliant, amely azonban számos külső részletében eléggé eltér a nálunk bevezetni tervezett Dacia testvértől.
Így teljesen más a hűtőrács, a motorháztető, de még az övvonal alatti oldallemezek is: a Taliantról hiányoznak a masszív élek, amelyek az új Daciákra olyan jellemzők. A tető és az ajtók felső része persze arról árulkodik, hogy nagyon szoros a rokonság a két típus között.
Műszaki részleteket egyelőre nem közöltek, bár valószínű, hogy ezen a téren nem lesz eltérés a Daciához képest. Valószínű, hogy itt is az ezres háromhengeres benzinmotor változatait használják majd: ezek közül a szívó 65, a turbós 90 és 100 lóerővel érhető el. Dízelmotor helyett várhatóan a gázüzemű változatot kínálják majd.
Annak elég kicsi a valószínűsége, hogy Európában felbukkanna a Taliant, viszont más nagyobb piacokon fontos szerephez juthat: Törökországon kívül Latin-Amerikában, Indiában és Kínában is felbukkanhat a jövőben.