A Lucid Air az álom-villanyautó álom-áron: 80 és 131 ezer dollár közti változatok készülnek, ám az új gyártó vezetése egészen más folytatást képzel.
Peter Rowlinson vezérigazgató szerint az Air csak a kezdet. Az arizonai gyárat, ahol jelenleg évi 34 ezer autó előállítására van lehetőség, később bővíteni tervezik, és olcsóbb modellekkel bővítik majd a kínálatot. Rowlinson, aki egyébként a Tesla főmérnöke volt a Model S tervezése idején, azt mondja, 25 ezer dolláros árszint lenne a cél, és ezt meg is lehet valósítani.
A szakember szerint ehhez némi szemléletváltásra is szükség van: ahelyett, hogy a megfelelő akku-technológiára várnának, a meglevő eszközökkel kell javítani a villanyautók hatékonyságát. Ha sikerülne a jelenlegi 7,2 helyett 9,6 km-t megtenni egy kWh árammal, az a számításaik szerint sokat javítana a helyzeten. Kisebb és könnyebb akkumulátor is elég lenne azonos hatótáv eléréséhez, ami jelentősen csökkentené az autók árát, azonos akkumulátorok használata mellett is.
Azt persze még nem tudni, hogy a Lucid mikor jelentkezhet egy ilyen hatékonyabb, és olcsóbb modellel, hiszen egyelőre az Air bemutatásán is épp csak túl vannak. A gyártás csak az év második felében indulhat, és a legolcsóbb, 80 ezer dolláros változat csak 2022 végénél előbb nem várható.