Minden jel arra utal, hogy hirtelen döntés volt a Geely vezetésének részéről az új márka, a Zeekr megalapítása. Az első autót, amely ezt a márkajelzést viseli, korábban még Lynk & Co Zero néven mutatták be, a szériaváltozat viszont már Zeekr 001 néven érkezik, a „Nincs több unalmas villanyautó” szlogennel.

Az új márkajelzésen kívül nem változtattak sokat az autón, amely a Tesla-recept egy újabb megvalósításának tűnik. A 4,97 méter hosszú, és három méteres tengelytávú autó a Geely Kínában fejlesztett SEA villanyautó-platformjára épül, és kétmotoros, 544 lóerős hajtást tartalmaz, amellyel akár 3,8 másodperc alatt elérhető a százas tempó. Az autó végsebessége 200 km/h lesz. Kétféle akkumulátort ígérnek, egy 86 és egy 100 kWh-sat, ezek közül a nagyobbikkal állítólag elérhető lesz a 700 km-es hatótáv, és a 360 kW-os töltési teljesítmény.
Az első Zeekr egyébként még a belső tér jellegében is emlékeztet a Teslákra – itt is egy kisebb érintésérzékeny lapostévé került a középkonzol helyére – de abban is követnék a Tesla példáját, hogy a Zeekr saját villanykút-hálózatot szeretne kiépíteni Kínában. Ez a tervek szerint már 2023-ra 2200 töltőt számlálna, bár azt nem tudni, hogy ezek mindegyike tudja-e majd a 360 kW-os gyorstöltést. Amiben a Zeekr túl is licitálná a Teslát, az az autó futóműve: a 001 légrugózást kap, amellyel a hasmagasság 117 és 205 mm között változtatható. Így elvben a kínai úthálózat gyengébb részei sem akadályozhatják az autót a haladásban.
A márka, illetve a sorozatgyártásra kész 001-es piaci bevezetése a tervek szerint októberben kezdődik Kínában. Addigra feláll a kereskedőhálózat is, amely két nagy, és hatvan kisebb szalonból, 36 átadópontból és 60 márkaszervizből áll majd. A lehetséges nemzetközi terjeszkedést egyelőre épp csak megemlítették: erre 2022-től kerülhet sor, ahogy fogalmaztak, néhány kiválasztott piacon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

