Minden jel arra utal, hogy hirtelen döntés volt a Geely vezetésének részéről az új márka, a Zeekr megalapítása. Az első autót, amely ezt a márkajelzést viseli, korábban még Lynk & Co Zero néven mutatták be, a szériaváltozat viszont már Zeekr 001 néven érkezik, a „Nincs több unalmas villanyautó” szlogennel.
Az új márkajelzésen kívül nem változtattak sokat az autón, amely a Tesla-recept egy újabb megvalósításának tűnik. A 4,97 méter hosszú, és három méteres tengelytávú autó a Geely Kínában fejlesztett SEA villanyautó-platformjára épül, és kétmotoros, 544 lóerős hajtást tartalmaz, amellyel akár 3,8 másodperc alatt elérhető a százas tempó. Az autó végsebessége 200 km/h lesz. Kétféle akkumulátort ígérnek, egy 86 és egy 100 kWh-sat, ezek közül a nagyobbikkal állítólag elérhető lesz a 700 km-es hatótáv, és a 360 kW-os töltési teljesítmény.
Az első Zeekr egyébként még a belső tér jellegében is emlékeztet a Teslákra – itt is egy kisebb érintésérzékeny lapostévé került a középkonzol helyére – de abban is követnék a Tesla példáját, hogy a Zeekr saját villanykút-hálózatot szeretne kiépíteni Kínában. Ez a tervek szerint már 2023-ra 2200 töltőt számlálna, bár azt nem tudni, hogy ezek mindegyike tudja-e majd a 360 kW-os gyorstöltést. Amiben a Zeekr túl is licitálná a Teslát, az az autó futóműve: a 001 légrugózást kap, amellyel a hasmagasság 117 és 205 mm között változtatható. Így elvben a kínai úthálózat gyengébb részei sem akadályozhatják az autót a haladásban.
A márka, illetve a sorozatgyártásra kész 001-es piaci bevezetése a tervek szerint októberben kezdődik Kínában. Addigra feláll a kereskedőhálózat is, amely két nagy, és hatvan kisebb szalonból, 36 átadópontból és 60 márkaszervizből áll majd. A lehetséges nemzetközi terjeszkedést egyelőre épp csak megemlítették: erre 2022-től kerülhet sor, ahogy fogalmaztak, néhány kiválasztott piacon.