Január óta több előzetes is jelezte, hogy érkezik a Hyundai sportos N sorozatának következő tagja, a Kona alapjain. Most pedig a bemutatót is megtartották, így már az eddig hiányzó adatok is nyilvánosak.
Kiderült például, amit eddig csak sejthettünk, hogy a kétliteres turbós négyhengeres motort kapja a Kona is, méghozzá egy újabb változatot. Ez 280 lóerős, azonban húsz másodpercre nyerhet további tíz lóerőt a váltó N Grin Shift – szó szerinti fordításban N vigyor váltás – funkciójának használatakor. A motorhoz nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltó csatlakozik, de a terepjárós fazon ellenére csak a két első kerék hajtott.
Ezt a hajtásrendszer három sportprogramjával igyekeznek ellensúlyozni. Az N Power Shift fantázianevű 90%-os gázpedál-állás felett lép életbe, és a gyáriak szerint az a lényege, hogy felfelé váltásokkor igyekszik teljesen eltüntetni a szüneteket a nyomatékleadásban. A már említett N Grin Shift a motor teljesítményének időleges növelése mellett azonnali visszakapcsolással segít a lehető legjobb gyorsulást elérni, míg az N Track Sense Shift igazán versenypályán hasznos, mivel azzal segít optimális köridőt elérni, hogy mindig fordulaton tartja a motort.
A Kona viszonylag magas építésének köszönhetően az N változat sem kifejezetten könnyű: 1,51 tonnát nyom üresen. Ehhez képest az 5,5 másodperces gyorsulási idő százig, és a 240 km/h-s végsebesség nem rossz eredmény. A gyorsulásban nyilván sokat segít, hogy itt is elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet alkalmaznak, ami segít a két első keréken a lehető legnagyobb teljesítményt átvinni.
A legtöbb hasonló sportváltozattal ellentétben a Kona N-t gyakorlatilag képtelenség összekeverni a polgári kivitelekkel, olyan alaposan átdolgozták a formáját. Oldalról a sárvédő-szélesítések és a nagy felnik, szemből a teljesen áttervezett hűtőrács-rendszer, hátulról pedig a diffúzoros, két kipufogóvéges lökhárító alapján ismerhető fel már messziről az N változat.
Egyelőre a Kona N németországi árát ismerjük: 37 750 euróért (átszámítva ) kínálják majd, azaz 3750 euróval lesz drágább az i30 N hasonló teljesítményű alapkivitelénél. Az első példányok érkezése Európában a nyárra várható.