Itt az első teljesen elektromos Cupra
Mióta bemutatták a Volkswagen MEB platformját, tehát azt a moduláris építőkészletet, amiből a konszern márkáinak elektromos autói épülnek majd, sorra jönnek a különféle modellek. A sort a Volkswagen ID.3-as indította, mára pedig a Skodának és az Audinak is lett erre az alapra készülő modellje. Most pedig a Seat sportos, gamer cuccra emlékeztető logós almárkája, a Cupra mutatta be első elektromos modelljét, a Born-t.

Le sem tagadhatná, hogy közeli rokona a Volkswagen ID.3-asnak, de azért stíluselemeiben újat hoz a Cupra Born. Hatféle szín és több aerodinamikus felni választható hozzá 18-tól 20 colos méretig, a lehúzott géptető alatt vékonyabb LED-es fényszórók vannak és hátul is piros csík világít rajta. A hátsó oszlop takaró eleme fekete, hogy légiesebben mutasson a tető, valamint került rá diffúzorra emlékeztető betét is.
Még 15 év, és ez lesz a nép autója itt is
Idővel nem tapogat meg kritizál az ember, hanem használja, és jól érzi magát közben.
Utasterének elemei is ismerősek lehetnek, hiszen a kormány mögötti digitális kijelzőt és a belőle kinövő irányváltót már láttuk, de a központi érintőképernyő itt 12 colos és van kiterjesztett valóság alapú, szélvédőre vetítő kijelző is. Az ajtópaneleken környezetbarát mikroszálas anyag van, a sportosabb fazonú üléseken pedig a Seaqual Initiative által fejlesztett kárpit, mely főleg óceánokból származó plasztik hulladékokból készül.
Tengelytávja 2767 mm-es, a csomagtartója pedig 385 literes. Mivel a Cupra Born is alapvetően hátsókerekes, ezért itt található benne az állandó mágnes szinkronmotor, mely akár 16 ezret is forog. A villanymotor 150 és 204 lóerős teljesítményű lehet, de a nyomaték mindkét esetben 310 Nm.
Valóban új funkció viszont az 58 kWh-s és 77 kWh-s lítiumion akkumulátorral is elérhető e-Boost, amivel 231 lóerőre növekszik a teljesítmény. A nagyobb akksis változat ezzel 7 másodperc alatt zavarja le a 0-100-at és akár 540 km-t megy egy töltéssel. 420 km-es a kisebbik változat hatótávja, ellenben 2,6 másodperces 0-50-et tud, 100 km/óráig pedig csak 6,6 mp kell neki.
125 kW-os töltővel 7 perc alatt 100 kilométernyi áramot szív magába, 5%-tól 80-ig pedig 35 perc alatt ér el a töltöttség. Az alap Cupra Born-ban egyébként 45 kWh-s akksi van és 340 kilométeres hatótávot ígérnek, valamint 9 mp alatti gyorsulást.
Spanyolországban rajzolták, de a Cupra Born is a Volkswagen zwickaui gyárában készül majd szeptembertől.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

