A C_Two nyilván menő, különösen így, alávonás karakterrel írva, de mégis csak azt jelzi, hogy a Rimac még egy rendes név kiagyalására sem vette a fáradtságot, ami egy ennyire drága szériamodell esetében már nem akkora poén.

A végleges elnevezés így Nevera lett. Ez egyfajta váratlan adriai vihar neve, amely általában heves villámlással érkezik. Az autó többi paramétere ismerős lehet, hiszen ugyanazt tudja, amit a C_Two bemutatása kapcsán már beígértek.
Jelenleg egyértelműen ez az egyik leggyorsabb és legdrágább autó, amit pénzért meg lehet rendelni. Az elektromos hajtás összteljesítménye 1914 lóerő, így a Nevera 1,85 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 4,3 másodperc alatt a 160 km/h-t, 8,6 másodperc alatt teszi meg álló rajttal a negyed mérföldet, a végsebessége 412 km/h, a hatótávja egy töltéssel pedig 550 km a WLTP szabvány szerint.
A nagy teljesítmény leadására tervezett, 120 kWh-s, H alakú, folyadékhűtéses akkumulátorcsomag persze gyorsan is tölthető: akár 500 kW-tal is, ami 19 perces töltési időt jelent 80%-os kapacitásig. Erre alkalmas töltőről egyelőre nem tudunk, de a lehetőség adott.
Természetesen az autó többi megoldása is az elérhető legjobb műszaki megoldásokat kínálja, mindenképp említést érdemel például az alig 200 kg-os karbon-kompozit váz, amely az autóiparban alkalmazott legnagyobb, egyrészes szálerősítésű műanyag elem. A 200 kilogramm körüli tömegű alkatrész, amely lényegében a teljes kabin vázát adja, mintegy 2200 réteg karbonszálat, és 222 alumínium betétet tartalmaz, a merevsége pedig 70 ezer Nm/fok.
A Rimac mesterműve persze árban is a legek közé tartozik majd: kerek 2 millió eurót kérnek el egy-egy példányáért. Így talán a tervezett 150 darab sem lesz kevés, különösen úgy, hogy a következő évek során több vetélytárs is várható. Így a szintén Rimac hajtást hordozó Pininfarina Battista, a papíron kicsit még erősebb Lotus Evija, és persze a második generációs Tesla Roadster.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

